سلامت نیوز : اکبر فتوحی پیش از ظهر امروز در مراسم تقدیر از عملکرد 10 ساله باقر لاریجانی رئیس سابق دانشگاه علوم پزشکی تهران اظهار داشت: جایگاه لاریجانی و زحماتی که در دانشگاه کشیده‌اند بر کسی پوشیده نیست و برخی از پیشکسوتان این دانشگاه دوره 10 ساله حضور وی در این دانشگاه را یکی از مؤثرترین زمان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌دانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی با اشاره به اینکه در عرصه ارائه خدمات دانشگاه رشد قابل توجهی داشته خاطرنشان کرد: دانشگاه بیش از 2.5 میلیون مراجعه کننده و بستری در سال دارد و بیش از یک میلیون نفر هم سالانه به اورژانس‌های بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه مراجعه می‌کنند.

به گفته فتوحی در بحث آموزش، مشتری‌ها این دانشگاه را خوب انتخاب می‌کنند به‌طوریکه 75 درصد رتبه‌های اول کنکور این دانشگاه را به عنوان محل تحصیل خود انتخاب می‌کنند.

معاون پژوهشی علوم پزشکی تهران به دلایل سرآمدی این دانشگاه در حوزه پژوهش اشاره کرد و گفت: براساس شواهد موجود ایران طی 10 سال گذشته رشد قابل توجهی را در تولید علم داشته به‌طوریکه در سال 2011 یک و نیم درصد از تولیدات علمی دنیا و 32 درصد از تولیدات علمی خاورمیانه مختص به کشور ما بود چیزی که شاید تا 10 سال پیش در خاورمیانه فقط 4 تا 5 درصد بود.

وی گفت: 105 مرکز تحقیقاتی، 50 مجله علمی و 2 هزار پژوهش سالانه در این دانشگاه اجرا می‌شود و براساس اعلام سایت ESI علوم پزشکی تهران اولین دانشگاه کشور در حوزه خود است.

به گفته فتوحی 8 نفر از مجموع 10 دانشمند یک درصد برتر جهان از اساتید علوم پزشکی تهران هستند و 10 درصد تولیدات علمی کشور در علوم پزشکی تهران تولید می‌شود.

وی تصریح کرد: زنجیره پژوهش در دانشگاه علوم پزشکی تهران فقط به تولید مقاله محدود نمی‌شود بلکه برخی محصولات دیگری نیز در چارچوب مراکز رشد این زنجیره را تکمیل می‌کند.

معاون پژوهشی علوم پزشکی تهران تأکید کرد: مجوز تنها پارک فناوری حوزه سلامت کشور از آن این دانشگاه‌هاست و تمهیدات لازم برای راه‌اندازی آن صورت گرفته است.

ایجاد شاخص‌هایی برای گسترش پژوهش، توانمندی ذاتی موجود در دانشگاه و مدیریت بکار رفته از نقاط قوت در راستای جهش دانشگاه است که فتوحی به آن اشاره کرد.

وی در پایان با بیان اینکه این دانشگاه تجربه‌های زیادی را گذرانده و با افت و خیزهای زیادی مواجه شده گفت: باید از منصوری (سرپرست جدید علوم پزشکی تهران) تشکر کرد که در شرایط و موقعیتی این مسئولیت را پذیرفتند که عقل حسابگر شاید قبول نمی‌کرد و امیدواریم روند رو به رشد دانشگاه همچنان با همکاری همه مدیران و اساتید ادامه یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha