سلامت نیوز : رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با بیان این‌که واردات دارو از کشور هند صحت ندارد، گفت: ایران همچون کشورهای اروپایی و آمریکایی مواد اولیه دارویی‌ خود را از هند و چین وارد می‌کند و این به معنای انجام واردات دارو از کشور هند نیست.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با (ایسنا) با اشاره به انتشار اخباری درخصوص انجام واردات دارو از کشور هند گفت: واردات دارو از هند صحت ندارد بلکه ایران همچون کشورهای اروپایی و آمریکایی، اکثر مواد اولیه دارویی‌اش را از هند و چین وارد می‌کند. این روالی است که از گذشته وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست.

وی درخصوص مشکل تامین ارز برای واردات دارو گفت: بعد از پی‌گیری‌های انجام شده در طول دو ماه گذشته برای تامین ارز دارو، بانک مرکزی توانست ارز لازم را تامین کند که امیدواریم مشکل واردات دارو در یکی دو ماه آینده حل شود.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس درخصوص مشکلات موجود بر سر راه واردات تجهیزات پزشکی و به دنبال آن چند برابر شدن قیمت این محصولات، اظهارکرد: برای تامین ارز واردات تجهیزات پزشکی مشکلاتی وجود دارد. در همین زمینه به دنبال آن هستیم تا در قالب طرحی دولت را موظف کنیم که تجهیزات پزشکی را با ارز مرجع وارد کند.

شهریاری در عین حال افزود: البته دولت می‌گوید که ارز مرجع به تجهیزات پزشکی می‌دهد، اتفاقی که در عمل رخ نمی‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha