سلامت نیوز : متخصص جراحی عمومی گفت: هفت زنگ خطر وجود دارد که می توان با توجه به آنها ضایعات سرطانی را تشخیص داده و به موقع به درمان آنها مبادرت کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر علیرضا ستوده نژاد در همایش کلیدهای پیشگیری و درمان سرطان در کرمان افزود: تماس دود با بافت نرم زبان می‌تواند سرطان‌هایی مانند سرطان زبان، لب و مخاط دهان ایجاد کند.

وی تشریح کرد: مصرف الکل و تریاک، تغذیه نامناسب و ویروس‌هایی مانند ویروس هپاتیت نیز زمینه ساز سرطان هستند.

این متخصص جراحی عمومی گفت: هفت زنگ خطر وجود دارد که می توان با توجه به آنها ضایعات سرطانی را تشخیص داده و به موقع به درمان آنها مبادرت کرد.

وی تغییر طولانی در هضم و دفع افراد، هر زخم سطحی که بعد از 10 روز بهبود پیدا نکند، هر نوع خونریزی و ترشح غیرطبیعی از سوراخ های طبیعی بدن، پیدایش هر توده ای در بدن، سوء هضم و اشکال در فروبردن لقمه، تغییرات واضح در رنگ و شکل خال های بدن که قبلا وجود داشته و در آخر سرفه های مکرر مزاحم و کلفت شدن صدا را این هفت زنگ خطر عنوان کرد.

دکتر ستوده نژاد با اشاره به اهمیت تغذیه در جلوگیری از ابتلا به سرطان گفت: خوردن ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها، چای سبز، میوه و سبزیجات، غذاهای فیبر دار و حبوبات بسیار مفید است و باید تا جایی که ممکن است از خوردن گوشت قرمز خودداری کرد.

این پزشک در خاتمه تشخیص و درمان سرطان را یک کار تیمی دانسته و گفت: تیم تشخیص و درمان سرطان فعال در کرمان، در این زمینه بسیار ماهر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha