سلامت نیوز : مدارس مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی با تلاش مدرسه سازان بی‌نام که تا کنون ده‌ها مدرسه در محروم‌ترین نقاط کشور ساخته‌اند، بزودی به بهره‌برداری می رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر ؛ بنیاد برکت که زیر نظر ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فعالیت می‌کند در حال حاضر ساخت 21 مدرسه در قالب 126 کلاس در 10 روستای شهرستان اهر، 7 روستای منطقه هریس و 4 روستای شهرستان ورزقان را در دست اقدام دارد.

این بنیاد پیش از این نیز مدرسه‌سازی در مناطق کمتر توسعه یافته آذربایجان شرقی را در دستور کار خود داشت. ساخت و بهره‌برداری از 3 مدرسه روستایی در روستاهای شهرستانهای مراغه، اسکو و تبریز در 2 سال گذشته از اقدام‌های بنیاد برکت بوده است.

در حال حاضر مدرسه دیگری نیز در روستای توجه ده کوه، شهرستان بستان آباد در حال ساخت است که انتظار می‌رود به زودی به بهره‌برداری برسد.

 بر اساس این گزارش، بنیاد عام‌المنفعه برکت 5 سال پیش برای ایجاد توانمندی اقتصادی با کارآفرینی وتوسعه فضاهای آموزشی در مناطق کمتر توسعه یافته و محروم کشور بر اساس رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و توسط ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) تاسیس شد.

این بنیاد بدون نام و نشان تاکنون در دور افتاده‌ترین و محروم‌ترین مناطق روستایی کشور اقدام به تاسیس 192 مدرسه در قالب 826 کلاس درسی کرده  تا کودکان و نوجوانان محروم‌ترین اقشار کشور از نعمت تحصیل برخوردار شوند. مدارس تاسیس شده توسط این بنیاد در مناطق کمتر توسعه یافته کشور از بالاترین استانداردها و شرایط لازم برای یک محیط آموزشی برخوردار هستند.

122 مدرسه دیگر توسط مدرسه سازان بی‌نام در مناطق روستایی کمتر توسعه یافته درحال تاسیس هستند که با اتمام مراحل ساخت این مدارس، شمار مدارس ایجاد شده توسط این بنیاد در روستاها به 314 واحد آموزشی در قالب هزار و 359  کلاس خواهد رسید.

این گزارش حاکی است، بنیاد برکت درصدد است تعداد مدارس ساخته در مناطق روستایی و محروم کشور را به هزار واحد آموزشی برساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha