سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۲

بیماری‌های لثه به دو نوع تقسیم می‌شوند که در نوع اول، بافت نرم لثه درگیر می‌شود و در نوع دوم استخوان زیرین دندان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

پیوره چیست ؟

سلامت نیوز : یک دندان‌پزشک گفت: با وجود این که بیماری‌های لثه بسیار شایع هستند، بسیاری از مردم آن را نادیده می‌گیرند و این در حالی است که بسیاری از دندان‌های سالم تنها به دلیل التهاب لثه، کشیده می‌شوند.

دکتر ندا رسایی در گفت‌وگو با(ایسنا)‌ ، اظهار کرد: پیوره اصطلاع عامیانه‌ای است که برای بیماری‌های لثه استفاده می‌شود. بیماری‌های لثه به دو نوع تقسیم می‌شوند که در نوع اول، بافت نرم لثه درگیر می‌شود و در نوع دوم استخوان زیرین دندان نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی افزود: میکروب‌های پاتوژن موجود در دهان موجب التهاب لثه می‌شوند. در کنار این عامل، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان نیز تشکیل این پلاک میکروبی را تسریع کرده و ژنژیویت (التهاب لثه) ایجاد می‌شود.

مسئول واحد بهداشت دهان و دندان مرکز بهداشت خوزستان گفت: اگر این افراد در زمان مناسب برای درمان مراجعه کنند، با آموزش بهداشت و استفاده از دهان‌ شویه می‌توان بیماری را رفع کرد و در صورت مراجعه دیرهنگام، ممکن است میکروب‌ها به استخوان‌های زیرین نیز نفوذ کرده و استخوان تحلیل یابد. در این صورت لثه پایین کشیده می‌شود و ریشه دندان پیدا شده و حساسیت ریشه‌ای نیز ایجاد خواهد شد.

وی افزود: در موارد شدید بیماری نیز استخوان حمایت‌ کننده از دندان تحلیل رفته و دندان شخص به اصطلاح لق می‌شود. بسیاری از مردم در این مرحله به دندان‌پزشک مراجعه می‌کنند که در این هنگام برخی از دندان‌ها به دلیل پیشرفت بیماری، کشیده می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha