سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 66188

ماست را می توان تا 15 روز داخل یخچال نگهداری کرد و اگر بیرون از یخچال باشد ترش‌مزه می شود.

نگهداری ماست پاستوریزه تا ۱۵ روز بلامانع است

سلامت نیوز : رضا مورکیان،کارشناس مواد آشامیدنی و  بهداشتی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد ضمن بیان این مطلب گفت: شیر پاستوریزه به دلیل حمل و نقل ممکن است در شرایط مناسبی نگهداری نشود،بنابراین دو تا سه روز می توان آن را نگهداری کرد و این در حالی است که اگر شیر پاستوریزه بلافاصله داخل یخچال قرار گیرد تا یک هفته می توان از آن نگهداری کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی ادامه داد: پنیر پاستوریزه نیز الزاما باید در یخچال نگهداری شود. همان گونه که روی بسته پنیر هم ذکر شده به مدت 5 تا 6 ماه می توان در یخچال نگهداری کرد. پنیرهای پاستوریزه که رسیده باشد به شرط اینکه آلودگی نداشته باشد، تا یک سال می توان در یخچال نگهداری کرد.

این کارشناس بیان کرد: با توجه به اینکه میزان ماندگاری‌ کشک روی آن نوشته شده، به مدت 6 ماه تا یک سال نگهداری شود و تا زمانی که در آن باز نشده باشد و در معرض آفتاب قرار نگیرد می توان بیرون از یخچال نگهداری نمود ولی در صورتی که درب آن باز شود، داخل یخچال به مدت 24 تا 48 ساعت می توان نگهداشت.

مورکیان توصیه کرد: ماست پاستوریزه در دمای 5 تا 7 درجه در یخچال نگهداری شود. ماست را می توان تا 15 روز داخل یخچال نگهداری کرد و اگر بیرون از یخچال باشد ترش‌مزه می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha