سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۸
کد خبر: 66192

بودجه‌ای که برای سال ۱۳۹۱ در نظر گرفت شد متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است اما امیدواریم این جبران کمبود‌ها رادر بودجه سال آینده لحاظ کنند.

اسراف مبلغ زیادی از بودجه کشور
سلامت نیوز :  عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: هزینه زیادی از بودجه اسراف می‌شود که خوشبختانه در حال حاضر اندکی کاهش پیدا کرده است اما باید دانست این هزینه‌ها از درآمد شخصی خود افراد نیست بلکه از بودجه کشور است که باید به جای موارد نامربوط، صرف رفع مشکلات مردم شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از دانا ؛ احمد آریایی‌نژاد با توجه به احتمال کاهش ۱۵درصدی بودجه وزارت بهداشت، گفت: بودجه‌ای که برای سال ۱۳۹۱ در نظر گرفت شد متاسفانه به صورت کامل محقق نشده است اما امیدواریم این جبران کمبود‌ها رادر بودجه سال آینده لحاظ کنند.

وی با اشاره به اینکه افزایش نرخ دلار منجر به افزایش هزینه‌ها شده و این امر باید در پیش بینی بودجه سال آینده در نظر گرفته شود، افزود: البته باید یاددآور شد در این میان باید راهکارهایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌های گزاف نیز ارایه شود زیرا بنده معتقد هستم مبلغ زیادی از بودجه دولت به جوی آب ریخته می‌شود.
 
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال هنگامی‌که یکی از دولتمردان و یا اعضای خانواده وی دچار مرگ می‌شوند، نیازی به این همه دسته گل چند میلیونی برای عرض تسلیت نیست و یا زمانی ‌که می‌توان پیام تسلیت را برای شخص پیامک کرد دیگر نیازی به انتشار یک پیام تسلیت پرمحتوا در روزنامه نیست متاسفانه این‌ها هزینه‌هایی نیست که افراد از درآمد شخصی خود پرداخت كنند بلکه هزینه‌هایی است از بودجه که اسراف می‌شود.
 
دبیر دوم کمیسیون بهداشت و درمان افزود: در برخی مواقع بیمارانی وجود دارند که حتی توان پرداخت ۵۰هزار تومان از هزینه درمان نیستند در حالی‌که هزینه صرف شده برای این دسته گل‌ها می‌تواند قسمتی از این کمبود مردم را جبران کند.
 
آریایی‌نژاد با تاکید براینکه اگر کشور دچار کمبود بودجه است پس این اسراف در هزینه به چه معناست، تصریح کرد: اگر بودجه‌ای وجود ندارد بنابراین برای صرف این‌گونه هزینه‌ها هم نباید وجود داشته باشد در غیر این صورت میان گفته‌ها و عملکرد‌ها تناقض دیده می‌شود.
 
نماینده مردم ملایر در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا راهکاری جهت کاهش این اصراف هزینه در بودجه کشور وجود دارد، پاسخ داد: من نمی‌دانم این فرهنگ اسراف چگونه وارد کشور ما شد اما باید هر شخص و نهادی ابتدا فرهنگ صرفه ‌جویی را از خود آغاز كند تا بدین وسیله بتوان الگوی صحیح را در کشور ترویج داد.

عضو کمسیون بهداشت و درمان خاطر نشان کرد: در تلاش هستیم بودجه را از درآمد نفت مستقل كنیم زیرا کار دشمن، دشمنی و ظلم است بنابراین ما باید هرگونه آمادگی داشته باشیم که در صورت هر گونه تحریم سایر بخش‌ها تحت تاثیر قرار نگیرند به خصوص سلامت که در اولویت قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha