سلامت نیوز : روانشناسان دانشگاه کالیفرنیا در یک مطالعه جدید یادآور شدند خدمت و محبت کردن به دیگران هرچند کوچک و قدردانی و سپاسگزاری از آنها، انسان را شادتر می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ «سونجا لیوفبو میرسکای»، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا که بیش از 20 سال است روی احساس «شادی» مطالعه می‌کند، به این نتایج دست یافته است.

وی و بسیاری از همکارانش در طول مطالعات چند ساله خود به این نتیجه رسیده‌اند که انجام کارهای مثبت موجب تقویت احساسات و افکار و رفتار مثبت می‌شود و این امر نیز به نوبه خود به بهبود سلامت انسان منجر می‌شود.

در این مطالعه پروفسور سونجا به دقت بررسی کرده است که چطور مردم می‌توانند به شکل ارادی افکار و اعمال خود را تغییر دهند تا به اوج شادی و رضایت از زندگی برسند.

وی با بازبینی مطالعات قبلی خود و دیگران به این نتیجه رسید که در واقع هیچ نسخه خاصی برای محبت کردن به دیگران به طوری که باعث افزایش حس شادمانی در خود فرد شود، وجود ندارد و تقریبا تمام انواع انگیزه‌ها و اشکال مختلف محبت کردن و خدمت به دیگران هرچند بار که انجام شوند، در ایجاد حس شادی تاثیرگذار است.

با این حال «سونجا» تاکید دارد: هرچند محبت کردن در ایجاد حس شادمانی نقش دارد اما همیشه روش محبت کردن به شیوه‌ای که ما تصور می‌کنیم، تاثیرگذار نیست. در واقع شناخت شرایط مناسب و زمان بهتر برای انجام این رفتارهای مثبت، روشی هوشمندانه برای شادتر زیستن است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha