سلامت نیوز : پزشکان می‌گویند مشاغل بسیاری وجود دارند که می‌توانند موجب بروز آسم در افراد بالغ و بزرگسال شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ این پزشکان در یک مطالعه جدید تاکید کرده‌اند که آسم دوران بزرگسالی به وضوح با 18 نوع شغل مرتبط است و شواهد پزشکی نشان می‌دهد که معمولا شامل مشاغلی می‌شود که با مواد شوینده و پاک کننده سر و کار دارند. این بررسی‌ها مشخص کرد که از هر شش مورد بروز آسم بزرگسالی یک مورد بر اثر تماس با محرک‌های موجود در محل کار ایجاد می‌شود.

به گزارش ان بی سی، این پزشکان پس از مطالعه و ارزیابی سوابق شغلی 7500 داوطلب بزرگسال انگلیسی که در سال 1958 متولد شده بودند، به این نتایج دست یافتند. تمام این افراد در مطالعه ملی رشد کودک شرکت داده شده بودند. در این مطالعه ملی وضعیت سلامت بیش از 11 هزار نفر از افراد که در این کشور زندگی می‌کردند در یک دوره بلند مدت بررسی شد. سپس اطلاعات پزشکی 9500 نفر از این افراد در مورد ابتلا به علائم آسم و برونشیت به ترتیب در سنین هفت، 11، 16، 33 و 42 جمع آوری شد.

نتایج آزمایشات نشان داد تماس این افراد در محیط کار با ترکیبات و موادی که در بروز علائم آسم موثر هستند، از عوامل مهم ابتلا به آسم بزرگسالی است. این بررسی حاکیست افراد بزرگسال در محل کار خود با 18 نوع از محرک‌های محیط و تنفسی در تماس هستند که خطر بروز آسم را در آنها تشدید می‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha