سلامت نیوز : رییس سازمان انتقال خون ایران با بیان اینکه بانک پلاسما در کشور نداریم، گفت:‌ علت آن هم این است که پلاسماهای به دست آمده یا به مصرف داخل می‌رسند یا اینکه برای استحصال داروهای پلاسمایی صادر می‌شوند. باید گفت خوشبختانه ذخیره ویژه پلاسما نداریم، زیرا همه آنها به صورت بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند. هم اکنون وضعیت پلاسما مناسب است و تکافوی نیاز مراکز درمانی را می‌کند.

دکتر غلامرضا توگه در گفت‌وگو با (ایسنا)، درباره روند ارسال پلاسما به کشورهای آسیایی برای استحصال دارو عنوان کرد: در رابطه با ارسال پلاسما به یک پالایشگاه در کشور کره، مذاکراتی در حال انجام است.

وی ادامه داد: ارسال پلاسما به یک کشور آسیایی، با توجه به تحریم‌ها گزینه مناسبی است. همچنین از نظر تعدد پالایشگاه‌ها و منابعی که وجود دارد، کار برای ما با روند مطلوب‌تری پیش می‌رود.

رییس سازمان انتقال خون با بیان اینکه با توجه به مراودات خوبی که با این کشور در بخش‌های دیگر وجود دارد، می‌توان از پیشبرد بهتر کار اطمینان حاصل کرده و همچنین مشکلاتی که بعضا با کشورهای اروپایی داریم، کمتر شود.

توگه با بیان اینکه چند پایگاه را برای ممیزی آماده و نماینده آن شرکت از پایگاه‌ها بازدید کرده است، گفت: با انجام شدن امور اداری مربوطه در وزارت بهداشت، می‌توانیم صادرات پلاسما به کشور کره را آغاز کنیم.

وی افزود: برنامه سازمان انتقال خون آغاز صادرات پلاسما از سال آینده به کشور کره است.

رییس سازمان انتقال خون ایران در ادامه با بیان اینکه بانک پلاسما در کشور نداریم، گفت:‌ علت آن هم این است که پلاسماهای به دست آمده یا به مصرف داخل می‌رسند یا اینکه برای استحصال داروهای پلاسمایی صادر می‌شوند. باید گفت خوشبختانه ذخیره ویژه پلاسما نداریم، زیرا همه آنها به صورت بهینه مورد استفاده قرار می‌گیرند.

توگه اضافه کرد: وضعیت پلاسما مناسب است و علاوه بر آن که تکافوی نیاز مراکز درمانی را می‌کند، برای تولید دارو هم صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha