چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۸
کد خبر: 66207
سلامت نیوز : معمولا یكی از نگرانی‌های خانم‌های خانه‌دار داشتن یك آشپزخانه خوب با ابعاد مناسب است اما این روزها خانه‌ها حسابی كوچك شده‌اند و به همان نسبت طول و عرض آشپزخانه هم كم شده است. به همین دلیل عده‌ای فكر می‌كنند نمی‌توان دكوراسیون زیبایی برای این آشپزخانه‌ها در نظر گرفت. این فكر چندان صحیح نیست و مهم آن است كه اصول این كار را بدانید و به بهترین شكل انجامش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ اولین كاری كه باید صورت گیرد این است كه یخچال، اجاق گاز و سایر وسایل حجیم آشپزخانه را تا حدی كه امكان دارد كوچك انتخاب كنید و از خریدن وسیله‌های بزرگ خود داری كنید.

همچنین برای خرید این وسایل به جادار بودن آنها هم كاملا دقت كنید تا كارایی مناسبی داشته باشند. یادمان باشد جادار بودن با حجیم بودن متفاوت است.نور آشپزخانه نكته دیگری است كه باید به آن توجه شود. پس سعی كنید پرده‌ای را برای آشپزخانه انتخاب كنید كه مانع از رسیدن نور نشود.

برای این منظور بهتر است به سراغ پرده‌های حریر ساده بروید تا هم نور را براحتی از خود عبور دهد و هم سادگی آن به دلباز شدن آشپزخانه شما كمك كند.همچنین برای انتخاب كاشی‌ها و كابینت بهتر است به سراغ رنگ‌های روشن بروید تا به كمك رنگ‌ها هم بتوانید فضا را دلبازتر كنید.

برای این‌كه آشپزخانه پر نور باشد سعی كنید لوستری را انتخاب كنید كه حباب‌های آن مانع از رسیدن نور به محیط نشود. همچنین می‌توانید از چراغ‌های كوچك در زیر تاج كابینت‌ها استفاده كنید تا به این وسیله آشپزخانه شما دلبازتر شود.

البته اندازه كابینت‌ها هم مهم است و كاملا باید به آن توجه كرد. كابینت نباید خیلی بزرگ باشد كه فضا را كوچك‌تر كند و همچنین نباید آنقدر كوچك باشد كه فضای داخلی آن كم شود.پس بهتر است سراغ كابینت‌هایی با اندازه استاندارد بروید و همچنین سعی كنید چیدمان داخلی كابینت به گونه‌ای باشد كه همه وسایل در آن جا شده و نظم خاص خود را داشته باشد.

در خرید وسایل آشپزخانه هم باید دقت كنید به این معنا كه از خرید وسایل غیرضروری یا حجیم خودداری كنید.

همچنین تا حد امكان وسایلی بخرید كه قابلیت آویزان‌كردن روی دیوار را داشته باشد تا فضای كمتری را اشغال كند البته این به آن معنی نیست كه تمام وسایل قابل آویزان‌كردن را روی دیوارها قرار دهید چرا كه این كار آشپزخانه شما را شلوغ نشان خواهد داد بلكه بهتر است تعداد كمی از وسایل را به دیوارها نصب كنید.

از قراردادن وسایل برقی روی كابینت‌ها نیز خودداری كنید. شلوغ شدن سطح كابینت‌ها فضا را از آنچه​ هست، كوچك‌تر نشان خواهد داد پس تا جایی كه برای شما ممكن است روی تمام كابینت‌ها را خلوت نگه دارید تا به این روش آشپزخانه شما بازتر و بزرگ‌تر به نظر بیاید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha