سلامت نیوز : بسیاری از افراد در فصل سرما و بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوآنزا تمام تلاش خود را جهت ایمن ماندن از شر این ویروس موذی می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ اگرچه هنوز شواهد درباره نقش مبارز و مقابله‌ای ویتامین ث با بیماری‌ها محل بحث بسیاری از دانشمندان و محققان است، با این حال شکی نیست که این ویتامین یکی از بهترین منابع مورد نیاز بدن انسان بوده و هنگامی که بدن در تولید آن ناتوان است، بهترین راه تامین ویتامین ث مورد نیاز بدن، از طریق منابع خارجی جهت تولید و بازسازی سلول‌های پوستی آسیب دیده توسط رادیکال‌های آزاد است.

اگرچه تامین ویتامین ث مورد نیاز روزانه بدن، به دلیل اینکه تمامی میوه‌ها و سبزیجات به نوعی حاوی مقادیری از این ویتامین هستند، کار دشواری نیست، با این حال سوال این جاست کدام یک از میوه‌ها و سبزیجات حاوی بیشترین میزان ویتامین ث هستند، فلفل دلمه‌ای قرمز، کلم بروکلی، کیوی یا پرتقال؟

برنده لیست فوق فلفل دلمه‌ای قرمز است چرا که یک وعده غذایی فلفل دلمه‌ای قرمز حاوی 190 میلی گرم ویتامین ث است. در حالی که کلم بروکلی حاوی 132 میلی گرم و کیوی 137 میلی گرم، ویتامین ث هستند. جالب اینجاست که برخلاف باور عمومی، پرتقال با داشتن تنها 83 میلی گرم ویتامین ث در رتبه آخر قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha