چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 66235
سلامت نیوز : معاون توسعه بازرگانی داخلی وزیر صنعت معدن و تجارت از وضع فوق‌العاده ذخایر کالاهای اساسی و راهبردی خبر داد و گفت: ذخایر گوشت مرغ به بالاترین رکورد و 120 هزار تن رسیده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ حسن رادمرد گفت: 30 هزار تن گوشت قرمز ذخیره سازی شده است و 20 هزار تن هم اضافه می شود. وی از ذخیره سازی 450 هزار تن روغن خام خبر داد و گفت: چند کشتی هم در حال تخلیه است تا برای تولید و توزیع روغن استفاده شود.

رادمرد از وضع خوب ذخیره سازی و واردات شکر خام خبر داد و گفت: در زمینه گندم و دیگر نهاده های تولیدی هم کارهای خوبی شده و در دست انجام است.وی از توانمندی فوق العاده برای تنظیم بازار خبر داد و گفت: همه تشکل‌ها و فعالان بخش خصوصی هم که طرف قرارداد با وزارت جهاد کشاورزی هستند، نهاده های تولیدی را دریافت می کنند. رادمرد گفت: امسال 2/2 میلیون تن برنج تولید شده است و برای واردات یک میلیون تن هم برنامه ریزی شده که بخشی از آن انجام شده است و هر قدر نیاز باشد بخش خصوصی برای واردات اقدام خواهد کرد. معاون وزیر صنعت گفت: همچنین برنامه‌های گسترده برای برگزاری نمایشگاه های عرضه مستقیم کالا به ویژه کالاهای اساسی و پرتقاضا تدارک شده است و 39 تا 40 هزار غرفه در 400 نمایشگاه برای این کار اقدام خواهند کرد.

وی همچنین از همکاری شش هزار واحد صنفی در سراسر کشور برای فروش فوق العاده خبر داد و گفت: این فروشگاه ها با نصب تابلوهای یک شکل مشخص و اطلاع رسانی خواهند شد.

رادمرد افزود: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مانند فروشگاه شهروند و رفاه هم برای توزیع ویژه کالا اقدام می کنند. وی گفت: تخفیف در نمایشگاه‌ها برای کالاهای اساسی و پرتقاضا پنج تا 15 درصد و برای دیگر کالاها نیز 15 تا 25درصد پیش‌بینی شده است. رادمرد بار دیگر تصریح کرد: تأمین و ذخایر کالاهای اساسی و راهبردی بسیار مطلوب است و حتی برای سه ماهه اول سال آینده هم تدارک دیده شده و برای شش ماه نخست سال 92 هم برنامه ریزی شده است و هر اندازه نیاز باشد برای آزادسازی و عرضه آن اقدام می کنیم.رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر تنظیم مطلوب بازار شب عید و روزهای پایانی سال گفت : وزارت صنعت، معدن و تجارت مانند هر سال برنامه های خوب و گسترده‌ای در حوزه تنظیم بازار و تامین و توزیع تدارک دیده است و بحث نظارت و بازرسی را دارد.وی گفت: از آنجا که بیشترین تقاضا در بازار برای موادغذایی و پروتئینی، میوه و تره بار و بخشی از حوزه های خدمات مانند مراکز تفریحی، ورزشی و مذهبی است، با استقرار نیروهای بازرسی در این حوزه ها و همچنین کار میدانی و بازرسی ها محسوس و نامحسوس، تلاش می کنیم میزان تخلف در این ایام کم شود و با متخلفان هم برخورد شدید خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha