سلامت نیوز : سیدمهدی سجادی در گفت‌وگو با فارس افزود: سازمان بیمه سلامت یا برنامه پزشک خانواده به صورت جامع طرح خوبی است و از نظر هماهنگ‌سازی و یکپارچه شدن سیستم بیمه‌ای بسیار مناسب است.اما مشکل عمده که در مراحل ابتدایی در زمینه تخصیص اعتبارات لازم ایجاد شد داروسازان را نگران کرده است.

سجادی گفت: ما مواضع خود را اعلام کرده‌ایم و تا زمانی که تأمین اعتبار به صورت کامل صورت نگیرد از اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان باید جلوگیری شود.

دبیر انجمن داروسازان ایران تصریح کرد: با اجرای طرح بیمه سلامت ایرانیان مخالفتی نداریم اما با توجه به روند و سابقه‌ای که بیمه‌ها در پرداخت صورتحسابهای خود داشته‌ا‌ند این بدبینی وجود دارد.

سجادی اظهار کرد: این در حالی است که 70 درصد صورتحساب‌های ما با تأخیر 5 تا 6 ماهه در سازمان‌های بیمه‌ می‌ماند و اگر قرار است در بیمه سلامت 100 درصد هزینه‌های دارویی در قالب پوشش بیمه سلامت ارائه شود این نگرانی افزایش می‌یابد و دچار کمبود شدید نقدینگی می‌شویم.

آخرین پرداختی بیمه مربوط به شهریورماه است

دبیر انجمن داروسازان ایران در مورد بدهی سازمان‌های بیمه به شرکت‌های دارویی گفت: آخرین پرداختی بیمه مربوط به ماه شهریور است و در ماههای اخیر رقمی از بدهی‌های خود را پرداخت نکرده است.

سجادی افزود: صورتحساب بیمه‌ها طبق قانون پس از 2 هفته باید 40 درصد و ظرف 60 روز 60 درصد باقیمانده آن باید پرداخت شود.

وی ادامه داد: حتی پیش‌بینی 15 درصد جریمه برای تأخیر پرداختها در قانون لحاظ شده است اما بیمه‌ها علی‌رغم اینکه در موعد معین صورتحساب های خود را پرداخت نمی‌کنند بلکه حتی برای تأخیرهای انجام شده نیز جریمه نمی‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha