سلامت نیوز : حسن طریقت منفرد در گفت‌و‌گو با فارس،افزود: خبرهای خوشی برای مردم در ایام  دهه فجر داریم که به زودی اعلام می‌شود. از جمله این خبرها رونمایی از 12 یا 18 قلم داروی جدید تولید داخل است که برخی از این داروها از جمله داروهای بیوتکنولوژی هستند.

وی به نام و عنوان این داروها اشاره نکرد و گفت: جزئیات این داروها و خبرهای خوش را در دهه فجر اعلام می‌کنیم و در مورد برنامه‌های وزارت بهداشت نیز به زودی یک جلسه نشست مطبوعاتی برگزار می‌کنیم و به همه سوالات خبرنگاران پاسخ می‌دهیم.

در زمان حاضر بر اساس اعلام مسئولان وزارت بهداشت حدود 96 درصد داروهای مصرفی در کشور در داخل تولید می‌شود اما 4 درصد داروهای وارداتی به کشور  حدود 40 درصد ارز دارویی را به خود اختصاص می‌دهند. ضمن اینکه در مورد داروهای تولید داخل نیز نزدیک به 60 درصد مواد اولیه وارداتی است.

مسئولان وزارت بهداشت از جمله مصطفی قانعی، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بودند که تمرکز وزارت بهداشت برای تولید دارو و مواد اولیه‌ای که ارزبری بالاتری دارند و هزینه- فایده بیشتری برای کشور دارند ضمن اینکه تولید داروهای های تک(با تکنولوژی بالا) و روزآمد راهبردی اساسی تولید داروهای جدید در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha