هزینه درمان بیشتر بیماری ها بسیار بالا است و این یکی از مشکلاتی است که وزارت بهداشت به دنبال رفع آن است.

عدم توانایی بیمار در پرداخت هزینه ها،مانع مراجعه به پزشکان می شود

سلامت نیوز : حسن امامی رضوی در گفت و گو با پانا، افزود: در حال حاضر بیماران دیابتی، دیالیزی، کم خونی و سایر بیماری های خاص هزینه های گزافی برای درمان پرداخت می کنند که گاهی برخی از آن ها در وضعیت مالی مناسبی به سر نمی برند و این سلامت جامعه را تهدید می کند.

وی ادامه داد:بالا بودن هزینه های درمانی در برخی بیماری ها موجب می شود که بیمار در مراجعه به پزشک در طول درمان تردید داشته و به طور مرتب مراجعه نداشته باشد.
امامی رضوی بر کاهش بار مراجعه مردم به پزشک با شرط بالا بردن سطح سلامت در جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر مردم به طور متوسط 4 الی 5 بار به پزشک مراجعه می کنند ولی این ایده آل نیست که بگوییم درصد بهداشت و سلامت به حد مطلوبی رسیده که مراجعات با این آمار را خوب بدانیم.
معاون درمان وزارت بهداشت اضافه کرد: وزارت بهداشت به دنبال کاهش مراجعات مردم در حد ایده آل است که به تدریج باید صورت بگیرد و البته بحث مشکلات دارویی و در دسترس نبودن تجهیزات سلامتی برای مردم به این دغدغه وزارت بهداشت دامن می زند.
وی در پاسخ به این که مهمترین اقدام وزارت بهداشت برای رفع این دغدغه چیست، خاطرنشان کرد: اجرای پزشک خانواده یکی از کارهایی است که در همین راستا صورت گرفت و به ویژه در میزان مراجعه به پزشکان متخصص تاثیر بسزایی دارد.
به گزارش پانا، ایرانیان سالانه حدود ۳۷۵ میلیون بار مراجعه به پزشک دارند که به گفته مسئولان وزارت بهداشت این میزان باید به حداقل یک سوم برسد و طرح پزشک خانواده نیز از ابتدای امسال به طور جدی آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha