چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 66263

مسواک‌های نرم برای کودکان مناسبترهستند چرا که انواع دیگر مسواک سبب ملتهب شدن لثه کودک می‌شود.

از دو سالگی برای کودکان مسواک بزنید

سلامت نیوز : یک دندانپزشک به خانواده‌ها توصیه کرد: از دو سالگی برای کودکان خود مسواک بزنند.

دکتر رضا رازقی در گفت وگو با (ایسنا) ، با تاکید بر اینکه مسواک زدن برای کودکان بایستی از سنین دو تا سه سالگی آغاز شود، ابراز داشت: مسواک زدن در سنین کودکی بایستی توسط والدین کودک انجام گیرد.

وی درباره مسواک‌های مناسب گفت: مسواک‌های نرم برای کودکان مناسبترهستند چرا که انواع دیگر مسواک سبب ملتهب شدن لثه کودک می‌شود.رازقی گفت: بهتر است مسواک‌های مورد استفاده کودکان کوچک باشد تا به لثه آنها آسیبی نرساند.

این دندانپزشک با بیان اینکه خمیر دندان‌های مورد استفاده کودکان بایستی بدون فلوراید باشند، اذعان داشت: با توجه به این که خمیردندانهای حاوی فلوراید در صورت قورت داده شدن سبب ایجاد مسمومیت در کودکان می‌شوند، لذا توصیه می‌شود از خمیر دندان‌های مناسب کودکان استفاده شود.

رازقی در ادامه گفت: با توجه به اینکه دندانهای شیری معمولا کوچک‌تر از دندانهای دائمی هستند، لذا احتمال پوسیدگی در دندانهای شیری بالاتر است.

وی استفاده از نخ دندان را برای کودکان ضروری دانست و ابراز داشت: توصیه می‌شود در کودکان بالای یک سال حداقل روزی یک بار از نخ دندان استفاده شود، زیرا مسواک به تنهایی نمی‌تواند لابلای دندانها را تمیز کند.

این دندانپزشک در ادامه به بیان اهمیت دندان‌های شیری پرداخت و اذعان داشت: دندان‌های شیری در جویدن، زیبایی و تعیین وضعیت اسکلتی فک نقش مهم و اثرگذار دارند، لذا مراقبت از آنها از اهمیت زیادی برخوردار است.

رازقی گفت: در صورتی که دندانهای شیری زودتر از زمان اصلی خود از دهان کودک حذف شوند فضای دندانهای دائمی را دچار مشکل کرده و باعث کج شدن دندانهای دائمی می‌شوند و نیاز به ارتودنسی و درمان‌های بعدی را بوجود می‌آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha