چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 66273
سلامت نیوز : علیرضا دایمی سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو  درباره وضعیت نیترات آب در پایتخت گفت: استانداردی وجود دارد و آن هم این‌که میزان نیترات موجود در آب باید در حدود 50 میلی گرم باشد. در تمام خطوط آب شربی که در کشور توزیع می‌شود آزمایش‌های روزانه از محل منبع و به‌صورت موردی نیز در شبکه صورت می‌گیرد.
 
به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو اظهار داشت: در کنار مواردی که از سوی وزارت نیرو انجام می‌شود، وزارت بهداشت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند و در این زمینه آمارهای روزانه مختلفی تهیه می‌شود. به عنوان نمونه ممکن است در یک روز از 200 نقطه شهر تهران، برداشت آب به‌منظور بررسی وضعیت نیترات انجام می‌شود.
 
دایمی با تاکید بر این‌که در هیچ نقطه‌ای از تهران آب با نیترات بالا یا آلوده در شبکه نداریم، خاطر نشان کرد: منابعی نیز مانند چاه‌های جنوب تهران داریم که بعضا نیترات آن از 50 میلی گرم بیشتر بوده است.
 
این مقام مسوول در وزارت نیرو بیان داشت: چون این آب‌ها می‎‌آید و در شبکه توزیع می‌شود معیار ما نمی‌تواند خود منبع اصلی باشد. ما تا نتوانیم رینگ تهران در شرق و غرب پایتخت را تکمیل کنیم، این مشکل وجود خواهد داشت ولی آبی که در شبکه لوله کشی شهر تهران توزیع می‌شود در تمامی مناطق، سالم است.

گفتنی است؛ شناسایی چاه‌های با نیترات بالا، خارج کردن چاه‌های آلوده از مدار، سیمانته کردن چاه‌ها و اقداماتی از این دست؛ مواردی بود که در یکی دو سال اخیر از سوی مقامات وزارت نیرو و آب و فاضلاب به‌منظور جلوگیری از نیتراته شدن آب شرب پایتخت انجام شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha