سلامت نیوز : غلامرضا معصومی رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور اظهار داشت: برخی از استان‌ها و مناطق در شرایط ویژه جغرافیایی قرار دارد كه در این زمینه یک‌صد دستگاه آمبولانس‌های كمک‌دار به بدنه اورژانس كشور تزریق می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ وی با بیان این نكته كه آمبولانس هوایی در سیستم اورژانس الزامی است، افزود: اختصاص آمبولانس هوایی بر اساس شعاع پروازی منطقه‌ای را تحت پوشش قرار می‌دهد كه نیاز به آمبولانس هوایی ضروری است.

معصومی با اشاره به این‌كه افزایش تعداد پایگاه‌ها و ناوگان هوایی مستلزم افزایش اعتبار و همکاری‌های بین بخشی است، خاطر نشان كرد: انتقال سریع بیمار یا مصدوم، صعود و فرود عمودی بالگردها و امکان نشست و برخاست در سطوح ناهموار و به کارگیری پرسنل فوریت‌های پزشکی متخصص در این واحد امدادی از مزایای بسیار مهم امداد هوایی اورژانس ۱۱۵ است.

رییس مركز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشكی كشور با اشاره به آمار مرگ و میر ناشی از حوادث ترافیكی در كشور یاد آورشد: سالانه بیش از بیست هزار نفر در اثر حوادث ترافیكی، دو هزار نفر در اثر سوختگی،یک هزار نفردر اثر غرق شدگی، یک هزار نفر در اثر مسمومیت با منوكسیدكربن، 800 نفردر اثر برق گرفتگی در كشور سالانه جان خود را از دست می‌دهند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha