سلامت نیوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان فروش هرگونه داروی تقلبی و چینی را در داروخانه‌ها رد کرد و افزود: نظارت کافی بر داروخانه‌ها وجود دارد و مردم نگران عرضه داروهای‌ تقلبی و چینی در داروخانه‌ها نباشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛  دکتر محمد شکاری در جلسه کارگروه سلامت اظهار کرد: با توجه به این که شایعاتی مبنی بر ورود داروهای چینی و تقلبی و ارائه آنها در داروخانه‌ها وجود دارد، دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان این شایعات را رد و آن را تکذیب می‌کند.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت ارز مورد نیاز برای واردات دارو را در اختیار داشته و هرگونه خرید دارو از کشور چین و ورود داروهای تقلبی را رد می‌کند، عنوان کرد: اگر دارویی هم به عنوان داروی چینی در استان به فروش می‌رسد و از سوی داروخانه‌ها عرضه نشده قاچاق بوده که در همین راستا به شهروندان توصیه می‌شود از خرید هر نوع دارو در بازار آزاد و دستفروشان خودداری کنند.

شکاری تصریح کرد: اگر موادی با عنوان چینی وارد شده بیشتر شامل مواد آرایشی و بهداشتی می‌شود که در این مورد هم شهروندان باید از خرید کالاهای بدون برچسب سلامت و استاندارد پرهیز کنند.

این مقام مسئول در ادامه در خصوص عرضه دارو در داروخانه‌ها با قیمت‌های غیرمجاز نیز اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی بر عملکرد داروخانه نظارت بسیار مناسبی دارد و از مردم نیز تقاضا می‌شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی داروخانه‌ها به دانشگاه علوم پزشکی اطلاع داده شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: همراه با اجرای طرح دوم فلج اطفال پرسشنامه‌هایی در اختیار مردم استان قرار می‌گیرد که در خصوص شیوع بیماری‌های غیرواگیر مانند قلب و عروق و فشار خون و دیابت و سایر بیماری‌ها تحقیق می‌شود امیدواریم بتوانیم از این طریق اطلاعات موردنیاز در مورد این بیماری در هرمزگان را بررسی و آمار دقیقی در این زمینه بدست بیاوریم.

شکاری با بیان اینکه این کار برای اولین بار است که در کشور انجام می‌شود و با استفاده از پتانسیل‌های استان امیدورایم بتوانیم این کار را در سایر استان‌های کشور جا بیندازیم، افزود: طرح دوم ملی واکسیناسیون به صورت خانه به خانه از 24 بهمن آغاز و تا یک اسفند ادامه دارد و از خانواده‌هایی که کودکان زیر 5 سال دارند درخواست می‌شود همکاری لازم را داشته و همچنین از دیگر سازمان‌ها نیز درخواست می‌شود با کمک به دانشگاه زمینه پوشش صد درصدی این طرح را فراهم کنند.

این مقام مسئول در ادامه سخنان خود در زمینه استفاده بیش از حد مردم استان از غذاهای فست فودی اظهار کرد: استان هرمزگان به عنوان یکی از استان‌های فست فودی کشور شناخته می‌شود و فرهنگ استفاده از غذاهای غیرخانگی در حال افزایش است که در این زمینه دو مقوله اموزش همگانی و اشاعه فرهنگ سلامت و بالا بردن سطح اگاهی بهداشت عمومی و سلامت باید مورد توجه قرار بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در مورد استفاده از سموم غیراستاندار در محصولات کشاورزی تاکید کرد: طبیعتا برای مبارزه با آفت‌ها استفاده از مقدار استانداردی سموم کشاورزی وجود دارد و همچنین توصیه بسیار زیادی برای استفاده از میوه‌جات و سبزیجات برای افزایش سلامتی در بدن می‌شود.

شکاری عنوان کرد: در این زمینه سازمان جهاد کشاورزی نظارت باید بر این مقوله نظارت داشته باشد و ارائه هرچه بیشتر مواد ارگانیک باید رواج بیشتری داشته و کشاورزان باید برای تولید این محصولات تشویق شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha