پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۳

وقتی روی فرد خاصی تنش وجود دارد و به حق یا ناحق حساسیتی ایجاد شده که باعث می شود روابط میان قوا به هم بریزد باید این تنش را از بین برد. چرا آقای احمدی نژاد اصرار دارند آثای مرتضوی را نگاه دارد تا وزیر ولایت مدار خود را به استیضاح بکشاند؟

سرانجام ماجرای مرتضوی؟
سلامت نیوز : یک نماینده مجلس درباره سرانجام ماجرای مرتضوی گفت: «پیروزی نهایی با اسلام و قانون اسلام است. کسانی که قصد دارند چند روزی بر مسند قدرت بنشینند و خود را فراتر از قانون می دانند، قانون آنها را می شکند.»

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرارو ؛ بعد از مخالفت دیوان عدالت اداری با ریاست مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی، وی از سوی محمدرضا رحیمی به عنوان سرپرست این سازمان معرفی شد که این مسئله باعث شد برخی از نمایندگان طرح استیضاح شیخ الاسلامی را به جریان بندازند.

از سوی دیگر رئیس دیوان عدالت نیز انتصاب مرتضوی به عنوان سرپرست تامین اجتماعی را دور زدن قانون اعلام و عنوان نمود بیش از این نمی تواند سکوت کند. همچنین لاریجانی رئیس مجلس حکم انتصاب مرتضوی به عنوان سرپرست تامین اجتماعی را ابطال کرد.

سرانجام ماجرای مرتضوی و استیضاح وزیر کار به کجا خواهد انجامید؟

نادر قاضی پور عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با فرارو گفت: «آنچه که همه از آن صحبت می کنند ولی بدان عمل نمی کنند بحث وحدت، همکاری، همدلی و هماهنگی میان سه قوه است.»

وی ادامه داد: «شما در جریان رحیم مشایی به یاد دارید که متاسفانه آقای رئیس جمهور روی حرف خود ایستادند و حرف بزرگان و مراجع محترم تقلید را زمین انداختند.»وی افزود: «واقعیت امر این است که آقای احمدی نژاد قصد دارد به هر طریقی حرف خود را به کرسی بنشاند.»

وی تصریح کرد: «وقتی روی فرد خاصی تنش وجود دارد و به حق یا ناحق حساسیتی ایجاد شده که باعث می شود روابط میان قوا به هم بریزد باید این تنش را از بین برد. چرا آقای احمدی نژاد اصرار دارند آثای مرتضوی را نگاه دارد تا وزیر ولایت مدار خود را به استیضاح بکشاند؟»

قاضی پور با بیان اینکه علت ماندن مرتضوی در تامین اجتماعی شخص آقای احمدی نژاد است گفت: «اما اینکه چرا ایشان چنین کاری می کند را نمی دانم.»وی ادامه داد: «اینکه کسی بگوید مجلس در راس امور نیست و اکنون دوره قاجار است نشان دهنده تفکر پشت پرده است.»

قاضی پور درباره سرانجام ماجرای مرتضوی گفت: «پیروزی نهایی با اسلام و قانون اسلام است. کسانی که قصد دارند چند روزی بر مسند قدرت بنشینند و خود را فراتر از قانون می دانند، قانون آنها را می شکند.»

نماینده مردم ارومیه در مجلس درباره شایعه ای که گفته شده با استیضاح شیخ الاسلامی، احمدی نژاد مرتضوی را به عنوان سرپرست وزارت کار معرفی خواهد کرد گفت: «معرفی کند؛ نهایت سه ماه می تواند سرپرست باشد. هرچند معلوم نیست که این اتفاق بیفتد.»

وی درباره پیش بینی خود از استیضاح شیخ الاسلامی گفت: «در این باره نمی توانم اظهارنظر کنم چون هنوز با نمایندگان محترم هماهنگی نشده است.»

قاضی پور درباره این موضوع که گفته می شود تامین اجتماعی این هماهنگی را به عمل آورده تا استیضاح شیخ الاسلامی رای نیاورد گفت: «این مسئله اصلا مشخص نیست؛ چون آرای نمایندگان مخفی است و ممکن است اتفاقا آن نماینده ای که گفته به استیضاح رای نمی دهد، رای دهد. ساز و کار مجلس پیچیده است و به این راحتی نمی توان نظر مجلس را فهمید.»

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که مرتضوی چندی پیش از سوی بیش از 160 نماینده مورد تقدیر قرار گرفت، لذا آیا امکان استیضاح شیخ الاسلامی وجود دارد؟، گفت: «انشالله قانون حاکم است و نمایندگان هم طبق قانون حق دارند استیضاح کنند، رای دهند یا رای ندهند. سرانجام استیضاح در صحن علنی و با استدلالات استیضاح کنندگان و پاسخ جناب وزیر مشخص خواهد شد.»

قاضی پور درباره نظر شخصی خود درباره استیضاح شیخ الاسلامی گفت: «بنده طرح استیضاح را امضاء نکردم. در نتیجه در حال حاضر نه موافق و نه مخالف وزیر هستم. بنده مستندات طرفین را گوش خواهم داد و سپس تصمیم می گیرم.»

وی ادامه داد: «اگر آقای وزیر آمدند گفتند بنده هیچ کاره ام و این موضوع با این دستور و ابلاغ صورت گرفته یک تصمیم خواهم گرفت؛ اما اگر بگوید دوست داشتم این کار را کردم یک تصمیم دیگر می گیرم.»

وی درباره انتصاب مرتضوی به عنوان سرپرست تامین اجتماعی گفت: «بنده تابع قانون هستم. وقتی قانون می گوید این کار خلاف قانون است، بنده نیز تابع قانون هستم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha