فروش لنز توسط داروخانه‌ها، آرایشگاه‌ها و یا هر فردی که چشم‌پزشک نباشد مجاز نیست و وزارت بهداشت فروش لنز را به غیر از چشم‌پزشک قبول ندارد.

فروش لنز در داروخانه‌ها و آرایشگاه‌ها ممنوع است
سلامت نیوز :  امین‌الله نیک‌اقبالی در گفت‌وگو با فارس، افزود: هر وسیله‌ای که مربوط به چشم است را نمی‌توانیم به دلیل حساسیت این عضو از هر مکانی خریداری بکنیم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که فروش لنز توسط داروخانه‌ها و هر فردی که چشم‌پزشک نباشد صحیح نیست و وزارت بهداشت فروش لنز را به غیر از چشم‌پزشک قبول ندارد.نیک‌اقبالی گفت: متأسفانه حتی فروش لنز را در آرایشگاه‌ها و توسط افرادی که تحصیلات ندارند شاهد هستیم که افراد به هر دلیلی چشم خود را در معرض خطر و نابینایی قرار می‌دهند.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران گفت: لنز باید توسط چشم‌پزشک و با بررسی آن بر روی چشم فرد تجویز شود و مشخص شود که آیا استفاده از لنز خطرناک است یا خیر.نیک‌اقبالی تصریح کرد: استفاده از لنز در افرادی که دچار خشکی چشم، عفونت چشم و پلک هستند ممنوع است.

وی افزود: لنز باید حتماً قبل از مصرف توسط چشم‌پزشک بر روی چشم افراد با توجه به کیفیت اشک و نوع قرنیه امتحان شود. چرا که محافظت قرنیه به اشک چشم وابسته است.نیک‌اقبالی تصریح کرد: تا موقعی که می‌توان از عینک استفاده کرد لنز توصیه نمی‌شود اما اگر قرار باشد به هر دلیلی افراد لنز را مصرف کنند باید حتماً تحت نظر چشم‌پزشک باشد.

عضو انجمن چشم‌پزشکی ایران در مورد تاریخ مصرف لنز نیز گفت: لنز مانند هر وسیله‌ دیگری تاریخ مصرف دارد و باید افراد نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند چرا که سلامتی چشم به آن وابسته است.نیک‌اقبالی گفت: از زمانی که فرد لنز را در چشم می‌گذارد تا موقعی که احساس ناراحتی و ناسازگاری نکرده مانعی در مصرف ندارد.

وی تصریح کرد: گاهی لنز پاره می‌شود مواد لنز ته‌نشین می‌شود و ناصاف می‌گردد و گاهی به دلیل عفونت چشم،  لنز نیز عفونت را به خود می‌گیرد در این موارد حتماً باید پزشک لنز دیگری را تجویز کند.نیک‌اقبالی گفت: تشخیص این موارد توسط افراد میسر نیست اما چنانچه احساس ناسازگاری کنند حتماً به چشم‌پزشک مراجعه کنند تا پزشک با بررسی دقیق لنز از صحت آن اطمینان حاصل کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha