پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۶
کد خبر: 66302

چرا با وجود پیشرفت های علمی و پزشکی و امکانات بیشتر ما نسبت به اجدادمان کمتر احساس تندرستی می کنیم؟

اجداد ما سالم تر بودند چرا؟
سلامت نیوز : نتایج تحقیقات نشان می دهد اجدادمان در مقایسه با ما از سلامت بیشتری برخوردار بودند. حال ممکن است از خود بپرسید چرا با وجود پیشرفت های علمی و پزشکی و امکانات بیشتر ما نسبت به اجدادمان کمتر احساس تندرستی می کنیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرهیختگان ؛ شما می توانید این رژیم غذایی را با رژیم غذایی خودتان مقایسه کنید.

گوشت: اغلب ما بر این عقیده ایم که بالابودن مصرف گوشت باعث افزایش کلسترول و فشار خون می شود. در حالی که میزان مصرف گوشت اجدادمان بسیار زیاد بوده است. البته نباید فراموش کنیم که آن ها در کنار مصرف زیاد گوشت فعالیت بدنی بیشتری نیز داشته اند. پروتئین موجود در گوشت قرمز و ماهی مغز را تقویت می کند.

برای به دست آوردن غذا زحمت می کشیدند؛

برخلاف امروزه که کافی است سوار خودروی خود شوید و غذای آماده تهیه کنید، اجداد ما باید غذای خود را شکار می کردند. حضور یافتن در محیط باز باعث دریافت ویتامین های طبیعی مانند ویتامین E وD می شد و در نتیجه شیوه زندگی سالمی داشتند، حتی والدین ما نیز نسبت به خود ما وقت بیشتری را در خارج از منزل برای تهیه غذا صرف می کردند و در نتیجه نور طبیعی بیشتری دریافت می کردند.

میوه و گوشت: در گذشته اگر چه گوشت ماده اصلی به حساب می آمد اما میزان مصرف میوه و سبزیجات نیز زیاد بود. گذشتگان ما برنامه غذایی متعادلی داشتند.در حال حاضر از ما خواسته می شود که از هر ۵ گروه مواد غذایی استفاده کنیم در حالی که بیشتر این مواد فرآوری شده است.این غذاها لزوماً برای بدن ما مضر نیست اما واقعیت این است که به علت تکامل نیافتن دستگاه گوارش برای هضم و جذب این نوع غذاها، هضم آن خیلی سخت است.

مصرف نکردن شکر:

این روزها در بیشتر غذاهایی که مصرف می کنیم شکر وجود دارد.گذشتگان تنها از شیرینی میوه ها استفاده می کردند در حالی که ما نوشابه یا قهوه مصرف می کنیم.

داروهای گیاهی:

اجداد ما از داروهای گیاهی برای درمان بیماری استفاده می کردند. آنان می دانستند که گیاهان خاصیت درمانی دارند.

مواد نگه دارنده:

در واقع هیچ یک از ما هنگام خرید به مواد روی برچسب ها دقت نمی کنیم. میوه هایی که از سوپر یا میوه فروشی خریداری می کنیم به طور ارگانیک کشت نمی شود بلکه با مواد شیمیایی پرورش می یابد. اجداد ما بدون نیاز به مواد افزودنی و شیمیایی زندگی می کردند و تندرست بودند.

استرس کمتر:

اجداد ما یک زندگی ساده بدون مشغله داشتند. زندگی ما بسیار پیچیده شده است و از آن شیوه زندگی ساده که مردم در گذشته داشتند دور شده ایم. برای به دست آوردن یک زندگی بدون استرس، هر نوع ناراحتی و مشغله را از زندگی خود دور کنید.

زندگی و فناوری:

امروزه شاهد پیشرفت فناوری و ارائه وسایلی مانند تلفن همراه، رایانه و... هستیم هرچند تصور می شود این وسایل برای ساده تر کردن زندگی ماست، اما باعث ایجاد استرس و خستگی مفرط می شود. برای مدتی از این وسایل کمتر استفاده کنید تا استرس شما هم کمتر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha