پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۴
کد خبر: 66326
سلامت نیوز : مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار از اضافه شدن روسیه به فهرست بازارهای صادراتی تخم‌مرغ ایرانی خبر داد و گفت: اگر قیمت نهاده‌ها بیش از 10 درصد افزایش نیابد قیمت تخم‌مرغ تا آذرماه سال آینده ثابت می‌ماند و هر دانه تخم‌مرغ حداکثر باید 240 تومان فروخته شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از حمایت ؛ هدایت اصغری با اشاره به مساعد بودن وضعیت تولید و بازار تخم‌مرغ اظهار کرد: براساس توافق باید شرکت پشتیبانی امور دام نهاده‌های مورد نیاز را به صورت مدت‌دار در اختیار اتحادیه بگذارد تا چرخه بازار و صادرات تخم‌مرغ با قیمت مشخص شده  کنترل شود.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار ادامه داد: قیمت تعیین شده برای هر کیلوگرم تخم‌مرغ در مرغداری 2700 تا 3100 تومان است و از 3300 تا حداکثر 3700 تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد که در این صورت هر دانه تخم‌مرغ حداقل 220 و حداکثر 240 تومان باید به دست مصرف‌کننده برسد.

به گفته اصغری همیشه حدود 10 هزار تن تخم‌مرغ در چرخه ذخیره باقی می ماند تا در صورت لزوم به بازار تزریق شود و اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار آمادگی دارد تا در هر منطقه که قیمت تخم‌مرغ بالاتر از توافق صورت گرفته باشد، برای ایجاد تعادل، ذخایر موجود را به نرخ مصوب و به صورت مستقیم عرضه کند. وی خاطر نشان کرد: اگر قیمت هر کیلوگرم تخم‌مرغ کمتر از 2700 تومان شود تولیدکننده می‌تواند این محصول را ذخیره کند و در زمانی که قیمت تخم‌مرغ از سقف 3100 تومان بیشتر شود می‌توان ذخایر موجود را به بازارتزریق کرد.

صادرات حدود 18 هزار تنی تخم‌مرغ
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار با بیان این‌که مشکلی از نظر تولید کمی و کیفی تخم‌مرغ وجود ندارد گفت: از 26 آذرماه سال جاری تاکنون 17 هزار و 998 تن تخم‌مرغ به کشورهای افغانستان، ارمنستان، تاجیکستان عراق و کویت صادر شده است و هم اکنون در حال برنامه‌ریزی برای صادرات به روسیه هستیم.اصغری با اشاره به این‌که بیشترین حجم صادرات به عراق و افغانستان صورت گرفته است گفت: با احتساب قیمت کیلویی دو دلار، این میزان صادرات تخم مرغ 34 تا 36 هزار دلار ارزآوری برای کشور داشته است.

وی افزود: استانداردهای غذایی در کشور عراق توسط کارشناسان فرانسوی کنترل می‌شود که صادرات بالای تخم‌مرغ به این کشور نشان‌دهنده کیفیت مناسب تخم‌مرغ ایرانی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha