پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: 66327

انجام حرکات ساده ورزشی در هوای سرد، بیماری آسم را در برخی از مبتلایان تشدید می‌کند.

ورزش در هوای سرد، آسم را تشدید می‌کند

سلامت نیوز :  علی معینی در گفت‌وگو با فارس ، با اشاره به این مطلب که بیماری آسم در یک سوم موارد در افراد زیر 10 ‌سال بروز پیدا می‌کند و در مردان و زنان تقریبا یکسان است، ادامه داد: با دوری از عوامل محرک و به‌کارگیری درمان مناسب تحت نظر پزشک می‌توان آسم را کنترل کرد.

معینی با اشاره به اینکه آسم التهابی در مجاری هوایی بوده که با تنگی نفس، خس خس سینه، سرفه و دفع خلط همراه است، گفت: آسم اختلالی است که در آن گاهی تنفس مشکل می‌شود و تنگی نفس به صورت متناوب صورت می‌گیرد.

وی با بیان این مطلب که سه تا پنج درصد افراد جامعه مبتلا به آسم هستند، اظهار کرد: عوامل ژنتیکی، دارویی و آلودگی هوا در تشدید این بیماری موثر است.

این پزشک با تاکید بر این مطلب که برخی از افراد مبتلا به آسم، هنگام انجام حرکات ساده ورزشی در هوای سرد، دچار حمله شدید آسم شده و نیاز به درمان اورژانسی پیدا می‌کنند، از افراد مبتلا به این بیماری خواست فعالیت‌های ورزشی خود را در فصل پاییز و زمستان محدود کنند.

*سیگار عاملی محرک برای بروز برونشیت

معینی در خصوص بیماری برونشیت مزمن گفت: این بیماری در اثر قرارگیری فرد در هوای آلوده و یا کار در کارخانجات صنعتی بروز پیدا می‌کند که دود سیگار و استعمال آن عاملی محرک برای تشدید برونشیت است.

وی با اشاره به این مطلب که برونشیت  معمولا در افراد بالای 18 سال در اثر استفاده از دخانیات شیوع پیدا می‌کند، در تعریف آن گفت: این بیماری به التهاب نایژه‌ّ‌ها در شش گفته می‌شود و هنگامی که نایژه‌ها ملتهب می‌شوند معمولاً با انسداد نسبی راه تنفسی، سرفه و ترشح خلط خونی همراه است.

وی درمان برونشیت را بسته به زمان ایجاد علامت در فرد بیان و خاطرنشان کرد: استفاده از نوع دارو با توجه به دوز بالا یا پایین، وابسته به زمان ایجاد علامت این بیماری در فرد است و استفاده از داروهای خوراکی زیر نظر پزشک برای درمان آن مفید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha