دوشنبه ۵ شهریور ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 6636

بیش از 1 كیلوكاهش وزن در هفته باعث بروز مشكلات جدی از جمله افسردگی، خشكی پوست، عصبی شدن، ریزش مو، مشكلات گوارشی، زخم معده و تحلیل رفتن بافت های مهمی مثل قلب می شود.

دكتر كیمیاگر متخصص تغذیه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب گفت: رژیم غذایی برنامه سازمان یافته غذایی روزانه بوده و بیشتر افراد رژیم را به معنای كم خوردن می دانند.
وی مراجعه كنندگان برای دریافت رژیم غذایی را افراد 9 سال به بالا عنوان كرد و گفت؛ سختی و آسانی رژیم ها نسبی بوده و بیشتر رژیم های توصیه می شود كه فرد در ماه 3 و4 كیلوگرم لاغر كند چرا كه رژیم غذایی نادرست موجب تحلیل بافت های حیاتی مانند قلب، خشك شدن پوست، ریزش مو، عصبی شدن، افسردگی مشكلات گوارشی و زخم معده می شود.
كیمیاگر خواب و آب را در كاهش وزن موثر دانست و گفت: آب به دلیل نداشتن كالری تاثیری در چاقی و لاغری ندارد و كسانی كه به آب درمانی رو می آورند آب آنها را لاغر نكرده بلكه غذانخوردن باعث كاهش وزن آنان شده است خواب نیز مانند آب چاق یا لاغر نمی كند بلكه به فعالیت بدنی و سن هر فرد بستگی دارد.
وی در مورد داروهای لاغركننده گفت: به دلیل خطرات افزایش فشارخون، قلب و دیگر بیماری ها این داروها باید با تجویز پزشك مصرف شود و عمل جراحی آخرین درمان چاقی بوده كه در آن معده را دوخته و حلقه می گذارند تا اشتهای فرد كم شود كه البته باید گفت هیچ عمل جراحی بدون عارضه نیست.
متخصص تغذیه عوامل ژنتیكی و وراثتی را در لاغری افراد موثر دانست و افزود: استفاده از كلسیم، پروتئین و ویتامین های A ،C در دوران جوانی باعث افزایش قد می شود چرا كه چاقی مانع رشد قدی فرد می شود.
وی با اشاره به رژیم گیاه خواری و استفاده همزمان تخم مرغ ولبنیات در مورد رژیم با آبزیان گفت: ماهی های قزل آلا، كپور، ساردیس و كلیكا به دلیل داشتن چربی زیاد مانع جذب چربی های مضر شده و برای لاغری مفید است.
وی كاهش كالری دربافت های بدن با مصرف نكردن شیرینی ها و انجام ورزش های شنا، كوهنوردی، بدمینتون، دویدن، دوچرخه سواری، بسكتبال و پیاده روی كه در هر 4 دقیقه كالری می سوزاند را برای كاهش وزن مناسب دانست و در مورد رژیم دوران شیردهی گفت: خانم های شیرده از ماه پنجم با تجویزپزشك و غذایی مشخص می توانند برای كاهش چربی های اضافی بدن اقدام كنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha