سلامت نیوز:‌ روانپزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید خاطرنشان کردند: در حال حاضر شواهد پزشکی قابل ملاحظه‌ای موجود است که نشان می‌دهد «شناخت رفتار درمانی» می‌تواند به بهبود حال مبتلایان به اختلال افسردگی فصلی (SAD) کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، شناخت رفتار درمانی نوعی از گفتار درمانی است که اغلب در کنار دارودرمانی تاثیرات معالجات را روی مبتلایان به اختلالات روانی بهبود بخشیده و روند درمان را تسریع می‌کند. ما تلاش کردیم فعالیت‌هایی را مشخص کنیم که برای این بیماران می‌توانند لذت بخش باشند و آنها را سرگرم کنند و سعی کردیم این فعالیت‌ها را در بین سایر کارهای روزمره زندگی آنها بگنجانیم.

به گزارش یونایتدپرس، روهان و دستیارانش، بیماران خود را طی شش هفته در فصل زمستان با دو روش شناخت رفتار درمانی و نور درمانی تحت معالجه قرار دادند.

آنها دریافتند که پس از شش هفته هر دو روش در بهبود حال بیماران مبتلا به SAD موثر بوده است. اما از سوی دیگر این آزمایشات تایید کرد: پس از طی دوره درمان، افرادی که با روش «شناخت رفتار درمانی» معالجه شده بودند در مقایسه با بیمارانی که فقط تحت نور درمانی قرار گرفته بودند، خیلی کمتر دچار علائم افسردگی و برگشت پذیری این اختلال فصلی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha