سلامت نیوز:‌ بیماران قلبی و تنفسی برای استفاده از ماسک در هوای آلوده با پزشک مشورت کنند .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداش، مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه در زمان استفاده از ماسک تنفس افراد از حالت معمولی دشوار تر است، اظهار داشت:‌ استفاده از این ماسک صرفا برای افراد سالمی که ناگزیرند در مناطق آلوده تردد کنند، قابل توصیه است و افراد دارای سوابق بیماری قلبی عروقی و تنفسی باید قبل از استفاده از ماسک با پزشک خود مشورت  کنند.

مهندس علی اصغر حسنی با اشاره به اینکه در روزهای سرد سال به علت ایجاد وارونگی احتمال افزایش میزان آلاینده ها و آلودگی هوا افزایش می یابد، خاطر نشان کرد: ‌توصیه می شود در این شرایط  شهروندان ،بویژه افراد مسن، کودکان، زنان باردار یا افراد با بیماریهای قلبی، ریوی نظیر آسم، برونشیت مزمن و نارسائی قلبی از فعالیت درخارج از منزل اجتناب کنند.

وی تصریح کرد:‌ اگر شهروندان بایستی در هوای آزاد فعالیت کنند زمان آن را به حداقل ممکن کاهش داده و از ماسک مناسب استفاده شود.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه ای معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خودداری از انجام ورزش های سنگین در فضای آزاد و پارکها ، محدود کردن فعالیت یا بازی کودکان در محیطهای باز، توجه به سیستم تهویه هوای منزل را از دیگر نکات قابل توجه به شهروندان در زمان آلودگی هوا عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: ‌اگر فردی دچار بیماری آسم  است و  یا نشانه هایی مانند تنگی تنفس، سرفه و خس خس کردن و درد قفسه سینه را مشاهده کرد باید  بر نامه درمانی خود را دنبال کند و اگر نشانه ها برطرف نشد با پزشک خود مشورت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha