شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 66390
سلامت نیوز :محمدحسن طریقت‌منفرد جمعه شب در حاشیه بازدید از مجتمع طوبی شهرستان ساری در جمع خبرنگاران با اشاره به تعجیل مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده شهری گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مازندران قبل از دریافت امکانات اقدام به اجرای طرح پزشک خانواده شهری کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ این مسئول ادامه داد: ما هم وظیفه داریم نسبت به وظایفی که برعهده ما در طرح پزشک خانواده شهری در مازندران است تعجیل کنیم.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد اجرایی کردن طرح پزشک خانواده شهری در کشور میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای مازندران برای اجرای طرح پزشک خانواده شهری را سرانه که در دست بیمه‌ها و وزارتخانه است عنوان کرد.

وی عنوان کرد: در بیمه‌ها سرانه‌‌ای برای اجرای طرح پزشک خانواده در نظر گرفته‌اند که در سطح یک باید در اختیار پزشکان و در سطح دو نیز در اختیار بیمارستان‌ها قرار گیرد.

طریقت‌منفرد، مبلغ اختصاص داده شده به مازندران در اجرای طرح پزشک خانواده شهری را حدود 10 میلیارد تومان به صورت هر ماه عنوان کرد و گفت: این مبلغ سرانه‌ای است که به حساب بیمه‌ای افراد واریز و در اختیار پزشکان و بیمارستان‌ها قرار می‌گیرد.

این مسئول در مورد اجرایی کردن طرح پزشک خانواده شهری در کشور اضافه کرد: در حال حاضر دو پایلوت طرح پزشک خانواده در مازندران و شیراز در حال اجرایی شدن است.

سرپرست وزارت بهداشت در مورد اجرایی کردن طرح پزشک خانواده شهری در کشور اذعان داشت: طرح دیگری را نیز در استان قزوین از هفته آینده شروع می‌شود که در هر استان سناریوی مختلفی تعریف شده است که نتایج این طرح‌ها در کشور اجرایی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha