شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۳
کد خبر: 66392
سلامت نیوز : مجید محرابی توانا در گفت و گو با فارس ، با تأکید بر مصرف بیشتر گوشت سفید (مرغ و ماهی) به جای گوشت قرمز، اظهار کرد: در صورتی که مرغ از فروشگاه‌های معتبر تهیه شود و در کشتارگاه‌های مجاز زیر نظر متخصصان بهداشت و دامپزشکی ذبح شود مصرف آن جای هیچگونه نگرانی ندارد.

وی در مورد احتمال آلودگی و فساد گوشت مرغ در فروشگاه‌ها توضیح داد: هر ماده غذایی که تغییر رنگ و بو بدهد تا حدودی مشخص کننده فاسد شدن آن است.

مرغ تازه هم معمولاً بدون بو است، دارای رنگ شفاف و براق است در حالی که مرغ فاسد بوی بد دارد و تا حدودی حالت وارفتگی و بی رنگی دارد.

این عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله توصیه کرد: بهتر است آلودگی‌ها مثل salmenella و باکتری‌های دیگر که از طریق مرغ آلوده منتقل شود به حداقل برسد. حرارت حین طبخ باعث از بین رفتن آلودگی‌ها می شود در حالی که با سرخ و کباب کردن گرما کامل نفوذ نمی‌کند.

وی تأکید کرد: گوشت مرغ باید به اندازه کافی پخته شود و مهمتر از آن افراد باید از مصرف مرغ مانده پرهیز کنند. زیرا خطر آلودگی آن بیشتر است.

به گفته وی، گوشت پخته مرغ را نباید خیلی در یخچال نگهداری کرد و از گرم کردن مکرر آن جلوگیری کرد. زیرا احتمال آلودگی ثانویه آن زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha