شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 66405
سلامت نیوز : نداشتن خواستگار به دلایل مختلف» موضوع اصلی بخش قابل توجهی از ده ها پیامکی است که روزانه به صفحه خانواده و مشاوره می رسد. شاید بتوان گفت این مسئله دغدغه بسیاری از دخترانی است که به آستانه 30 سالگی رسیده اند و یا از آن عبور کرده اند و نگرانند که همسر ایده آل خود را پیدا نکنند و تا آخر عمر مجرد باقی بمانند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ؛ لباس عروسی که انتخاب کرده بود، آن قدر زیبا بود که چشم همه دختران فامیل را از حدقه در می آورد! مادرش مدام دور و برش می چرخید و قربان صدقه‌اش می شد. تا چند لحظه دیگر داماد هم با یک ماشین عروس شیک و رویایی می آمد دنبالش و با هم می رفتند هتل برای برگزاری مراسم جشن عروسی. از شادی در پوستش نمی‌گنجید، صدای زنگ آرایشگاه که بلند شد، ازخواب پرید و ناگهان فریاد کشید...

از صدای فریاد دختر، همه اعضای خانواده از خواب پریدند، باز هم دختر جوان کابوس عروسی اش را دیده بود!

امروزه کابوس مجرد ماندن همدم شب و روز بسیاری از دختران شده است. اگر شما هم با فریادهای نیمه شب خود، خواب را از پدر و مادر و خواهر و برادرهای تان گرفته‌اید، نگاهی به این یادداشت بیندازید. شاید بتوان دختران سی سال و بالاتر را به دو دسته‌ کلی تقسیم کرد:

1- آن هایی که ازدواج نمی کنند!

2- آن هایی که نمی توانند ازدواج کنند!

در این شماره به دسته اول می پردازیم و امیدواریم در نوشتار بعدی به دنیای دسته دومی ها که شامل کسانی می شود که به هر دلیلی خواستگار مناسب ندارند، یا به دلیل مشکلات و مسائل خاص فردی، خانوادگی، اجتماعی و... خواستگارهای شان را از دست داده اند هم سری بزنیم.

حتما تا کنون شنیده اید که می گویند فلانی بهانه های "بنی‌اسرائیلی" می گیرد، مراد این ضرب المثل آدم های سخت گیر، پرتوقع، تنبل، کمال طلب و ... است. بعضی از دختران جوان دم بخت همان دخترانی که هنوز شتر معروف بخت پشت در خانه شان نخوابیده است نیز ویژگی هایی شبیه به همین آدم‌ها دارند. حال اگر شما در شمار دخترانی هستید که در یکی از این دسته ها می گنجند، حتما و سریعا در نگرش خود به ازدواج و حتی به زندگی بازنگری کنید.

واقعیت را بپذیرید

- از رؤیاهای تان بیرون بیایید. شما دیگر دختر 20 ساله‌ای نیستید که مدام به خود بگویید هنوز وقت هست، دیر نمی‌شود، موقعیت برای من زیاد است. شما از سن مناسب ازدواج عبور کرده اید و اگر دوست دارید نقش همسری و مادری را تجربه کنید، خوب می دانید که فرصت تان هر روز کمتر می شود. افزایش سن ازدواج نه تنها برای مادر شدن خطرناک است که آسیب های دیگری هم دارد؛ مثل:

- اوایل ازدواج و به ویژه دوران عقد، دوران عشق ورزی و تغزل زوج است. با افزایش سن و گسترش دیدگاه های عقلانی، فرصت کودکی های عاشقانه و هیجان خواهی‌های آن را به طور طبیعی کمتر به دست می آورید. خودتان مقایسه کنید، دختران و پسرانی که در زمان مناسب ازدواج می‌کنند، ارتباطات عاشقانه غلیظ تری را همراه با هیجانات کودکانه ناشی از سن و سالی که در آن به سر می برند، تجربه می کنند. این نکته به معنای آن نیست که دیگر از شما گذشته یا نمی توانید چنین تجاربی داشته باشید ولی با گذشت هر روز و هر ماه فرصت بیشتری را از دست می دهید.

- انتخاب تان سخت تر می شود و شرایط خواستگارها شما را به احساس تلخ ناامیدی نزدیک می کند. زیرا ازدواج در سنین پایین تر آمادگی های روانی بیشتری برای پذیرش افراد فراهم می کند تا وقتی که به سنین بالاتر می رسید و حاضر نیستید شرایط معمولی یک خواستگار را بپذیرید و به اصطلاح عامیانه توقع تان بالا می رود.

- حال و حوصله شما کمتر می شود. حوصله سازگاری با شرایط همسر، خانواده او و مسائل جدید زندگی را مانند سنین زیر سی سال ندارید. چون فرصت این امر را نداشته‌اید که بخشی از ویژگی‌های رفتاری خود را در سنین پایین تر در کنار همسر و با یکدیگر شکل دهید و حالا تغییر برایتان خیلی سخت و سنگین است.

- فاصله سنی شما با فرزند یا فرزندانتان بسیار زیاد خواهد بود و این امر هم شما را از تجربه حس های ناب مادری در شرایط متعادل تر و هم فرزندتان را از انس با مادری جوان‌تر محروم می سازد.

دست از ایده آل های دست نیافتنی بردارید!

معیارهایتان را واقعی کنید. بپذیرید همه صفات خوب در یک فرد جمع نمی شود. باور کنید که اگر به نمره 17 از 20 راضی نشوید باید منتظر نمرات پایین تر و شاید هم صفی از تجدیدی ها و مردودی ها در میان خواستگارانتان باشید. برای این کار در فرصتی مناسب به خود، زندگی، اهداف و فرصت های از دست رفته و فرصت های پیش رو فکر کنید، سپس با دقت ویژگی های مورد نظر برای شریک زندگی تان را به ترتیب اولویت روی کاغذ بنویسید و خوب فکر کنید، برایتان ممکن است از کدام یک از آن ها به نفع ملاک‌های دیگر صرف نظر کنید. روی آن خط بکشید.

به این کار ادامه دهید و سعی کنید به حدود 5 ملاک اصلی باقی مانده برسید. کمی مکث و تصور کنید با فردی که دارای این ویژگی‌هاست ازدواج کرده اید. چه معنایی برایتان دارد؟یادتان باشد هیچ انسانی ایده آل نیست! با این همه سخت گیری و معیارهای بالا کمی به خود نگاه کنید. کسی که عمری در انتظارش نشسته اید، شاید در جست وجوی دختری با همان ویژگی هاست. آیا خودتان دارای همه آن معیارها هستید؟ آیا به عیب و ضعف های خودتان هم اندیشیده اید؟

می دانید که یکی از مسائل مهمی که باید در ازدواج مورد توجه قرار گیرد، کفویت است. کفویت ابعاد مختلفی دارد و ویژگی های متعددی را در بر می گیرد، پس برای انتخاب همسر به سطح تحصیلی، سنی، اجتماعی، خانوادگی، فکری و ... خودتان توجه کنید و به فردی هم سطح خود بیندیشید.

نگرش تان را تغییر دهید!

دوباره به زندگی نگاه کنید و معنای آن را برای خود بازآفرینی کنید. از فرصت یک باره عمر در این دنیا چه می خواهید؟ در زندگی چه می جویید؟ برای چه می خواهید ازدواج کنید؟ حتی اگر آن شاهزاده رؤیایی بیاید، آیا همه چیز درست و کامل می شود؟ زندگی را دوباره بسازید. کاری نکنید شتر ازدواج رم کند و دیگر هیچ وقت برنگردد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha