سلامت نیوز : محمد حسین قربانی در گفت و گو با پانا، افزود: تاکید قانونی بر این است که بیمار فقط 30 درصد هزینه های درمان و داروی خود را بپردازد در حالی که اکنون شرایطی شده که 90 درصد هزینه ها توسط بیمار پرداخت می شود.

وی با بیان اینکه اگر کالای لوکس وارد نکنیم به هیچ جای جامعه برنمی خورد، ادامه داد: ولی واردات دارو که نیاز قشر مستضعف است باید مورد توجه باشد و دولت بیشتر به آن بها بدهد.
قربانی با ابراز تاسف از اینکه اگر قرار باشد دارو با ارز آزاد وارد شده و به همان اندازه با بهای گزافی عرضه شود، اظهار داشت: با چنین شرایطی تکلیف مردمی که درآمد کم داشته و حتی از نقاط مرزی و دور افتاده برای تهیه دارو به شهرها رجوع می کنند، چه می شود، دولت باید واردات دارویی را از محل ردیف دولتی انجام دهد نه اینکه با ارز آزاد باشد و اینگونه به بعضی سودجویان میدان عمل داده شود.
نماینده مردم آستانه اشرفیه گفت: انتظار کمیسیون بهداشت از دولت این است که با تدابیر بهتر، از بروز چنین مشکلاتی پیشگیری کند، چرا که مردمی دچار بیماری های خاص هستند و جیبشان خالی، به جایی هم وصل نیستند از خدمات بیمه بی بهره اند، چه باید بکنند و هزینه های چند میلیون تومانی برای تهیه یک دارو را از کجا بیاورند.
قربانی اضافه کرد: وزارت بهداشت باید با دولت همسویی داشته باشد تا داروهای دولتی بیشتر در بازار عرضه شوند تا داروهای ارز آزاد نداشته باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha