سلامت نیوز : رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر از اعزام کاروان سلامت داوطلبان هلال احمر در ایام دهه مبارک فجر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به مناطق زلزله زده خراسان جنوبی خبر داد.

فرحناز رافع در گفتگو با مهر از اعزام کاروان سلامت به مناطق خراسان جنوبی خبر داد و گفت: طی برنامه یکساله بنا داریم تا در هرفصل کاروان سلامت را به صورت ملی برای ارائه خدمات سلامت به استانهای کشور اعزام کنیم.

وی افزود: در۱۰ ماه گذشته تاکنون ۴۶۴ کاروان سلامت در سطح کشور به صورت شهرستانی و استانی برای درمان و ارائه اقلام دارویی و بهداشتی اعزام شده‌اند که اعضای این کارونها متشکل از پزشک عمومی، متخصصان مغز و اعصاب، قلب و عروق،زنان و زایمان، چشم و جراحی عمومی هستند که همگی به صورت داوطلبانه همکاری تنگاتنگی با سازمان داوطلبان هلال‌احمر دارند.

وی  مناطق کم برخوردار،‌ حاشیه شهرها و روستاها را به عنوان مهمترین اولویت برای اعزام کاروان سلامت مطرح کرد و گفت: ابتدای بهمن ماه جاری،  کاروان سلامت به استان سیستان و بلوچستان اعزام شد که یک تیم ۴۰ نفره از پزشکان و پیراپزشکان در این کاروان حضور داشتند. همچنین توزیع دارو و حتی ارجاع بیماران برای بستری و درمان طولانی مدت در شهر ایرانشهر و ۲۰ روستای حاشیه آن و شهر کنارک به همراه ۱۰ روستای حاشیه آن به  بیماران از خدمات ویژه این کاروان بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha