سلامت نیوز : رضا شاهمرادی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت در گفت و گو با فارس، افزود: امروز در یک شرکت تولید تجهیزات پزشکی در اشتهارد کرج، خط تولید سوزن سیپتولا، کیسه بی کربنات، کارتریج دستگاه دیالیز و کیسه خون افتتاح شد.

وی ادامه داد: با راه اندازی این کارخانه تولید وسایل پزشکی در زمینه تولید تمام این لوازم به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات نداریم و این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: حدود 44 هزار بیمار کلیوی در کشور داریم که حدود نیمی از آنها با پیوند کلیه به زندگی ادامه می‌دهند و بقیه آنها باید به طور مداوم دیالیز شوند.

وی اضافه کرد: مهمترین روش دیالیز این بیماران استفاده از روش همودیالیز و دستگاه دیالیز است که نیاز به وسایلی دارد که امروز به تولید انبوه و خودکفایی آنها رسیدیم.

وی گفت: تمام تجهیزاتی که امروز خط تولید آنها در اشتهارد کرج افتتاح شد، مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و از کیفیت استاندارد برخوردارندو دیگر نیازی به واردات آنها از خارج نیست.

شاهمرادی اضافه کرد: در مورد تولید دستگاه دیالیز نیز یک تولید کننده در کشور داریم که برای اینکه بتواند به تولید انبوه و مورد نیاز کشور برسد نیازمند حمایت دولت است و برای اینکه به خودکفایی در تولید دستگاه دیالیز برسیم باید بودجه‌ای برای حمایت از تولید کننده دستگاه دیالیز در اختیار این شرکت قرار دهیم.

وی گفت: با تولید وسایل تجهیزات دیالیز در کشور سالانه 5.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha