سلامت نیوز : متخصصان قلب و عروق در مرکز پزشکی - درمانی مایوکلینیک در گزارش جدیدی اعلام کردند: با وجودی که 80 درصد از موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی قابل پیشگیری هستند اما هنوز این بیماری قاتل درجه یک زنان و مردان آمریکای است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر مارتا گروگن، از کارشناسان سلامت قلب در مایوکلینیک می‌گوید با چند راه کار ساده می‌توان خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش داد.

گروگن مردم را تشویق می‌کند که روزانه 10 دقیقه بیشتر تحرک داشته باشند و راه بروند چون مطالعات اخیر نشان داده است که بی‌تحرکی به اندازه استعمال دخانیات در افزایش خطر حمله قلبی تاثیر دارد.

به گزارش یونایتدپرس، گروگن توصیه می‌کند برای تحرک بیشتر به جای اینکه داخل اداره با ایمیل و تلفن با همکارانتان ارتباط بگیرید حتی المقدور از پشت میز بلند شوید و حضوری مسائل کاری را با آنها مطرح کنید یا هنگام صحبت کردن با تلفن همراه در منزل راه بروید.

دکتر گروگن تاکید دارد: حتی 10 دقیقه حرکت و راه رفتن برای افرادی که زندگی بی تحرک دارند و اغلب پشت میزنشین هستند، خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا 50 درصد کاهش می‌دهد.

دکتر ویرند سومرس، یکی دیگر از متخصصان قلب مایوکلینیک و کارشناس خواب در این باره می‌گوید: خواب نیز به اندازه آب و غذا برای حیات انسان ضروری و مهم است و خوابیدن یک کار اضافی نیست. بسیاری از مردم آمریکا اهمیت خواب مناسب و کافی را جدی نمی‌گیرند و این امر به بهای از دست دادن سلامت قلبشان تمام می‌شود.

کمبود خواب مزمن و طولانی مدت می‌تواند موجب افزایش خطر بروز چاقی، فشار خون بالا، حمله قلبی، دیابت و افسردگی شود. ترک سیگار نیز از مهمترین عوامل پیشگیری از امراض قلبی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha