سلامت نیوز : رییس بخش داخلی بیمارستان امیراکرم با اشاره به اینکه مجموعه دردهای ناحیه فوقانی شکم را سوء هاضمه می‌گویند، گفت: این دردها در مردان بالای 45 سال شایع‌تر است.

دکتر سید محمود اسحاق حسینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، اظهار کرد: دردهای ناحیه فوقانی شکم، سوزش سردل، پرُی شکم و احساس سنگینی را سوء هاضمه می‌نامند که می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد.

وی ادامه داد: در تشخیص نوع بیماری، سن افراد از عوامل مهم است، همچنین در بیشتر موارد شاهد اختلال عملکرد معده هستیم که مختل شدن حرکت مواد در معده باعث اختلال در دفع هم می‌شود در نتیجه فرد احساس سنگینی و پری شکم می‌کند.

این فوق تخصص گوارش، تغییر در رژیم غذایی و شیوه زندگی در کنار ورزش کردن را از عوامل موثر در درمان این بیماری عنوان کرد.

حسینی با بیان اینکه لاغری، کم اشتهایی و کم خونی از علائم دیگر این بیماری‌هاست، گفت: اگر همه علایم در افرادی با سن بالا وجود داشته باشد حتما باید آندوسکوپی انجام شود.

وی همچنین با اشاره به شایع‌ بودن میکروب هلیکوباکترپایلوری در ایران، افزود: در ابتدا توصیه می‌شود اقدامات لازم علیه این میکروب انجام شود ولی اگر علائم فرد پایدار ماند، آندوسکوپی انجام می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه این بیماری بیشتر در مردان بالای 45 سال دیده می‌شود، افزود: افراد سیگاری و کسانی که الکل مصرف می‌کنند، همچنین افرادی که در خانواده‌شان سابقه سرطان معده دارند باید به این بیماری توجه کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha