سلامت نیوز : دبیرعلمی دومین همایش بین‌المللی سوختگی با بیان اینکه در بین حوادث غیرعمدی، سوختگی بعد از حوادث ترافیکی و سقوط، رتبه سوم بار مالی را دارد، گفت: سالانه در ایران بیش از 200 هزار ساعت عمر مفید بدلیل صدمات سوختگی از بین می رود به طوری که سوختگی رتبه سیزدهم بار بیماری را دارد.

دکتر علی منافی در گفت وگو با ایسنا ، با بیان این مطلب که در فصل زمستان سوختگی با شعله آتش به علت استفاده از وسایل گرمازا و آب جوش شیوع بیشتری دارد، افزود: متاسفانه سوختگی با برق بیشتر در کارکنان وزارت نیرو و یا افرادی که با شبکه‌های فشار قوی یا خطوط انتقال نیرو در شهرها سر و کار دارند، اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: آسیب الکتریکی به نحوی جدی است که اغلب افرادی که دچار برق گرفتگی می‌شوند منجر به معلولیت از ناحیه دست و پا، قطع عضو و یا فوت فرد می‌شود.

منافی با اشاره به اینکه در بین حوادث غیرعمدی، سوختگی بعد از حوادث ترافیکی و سقوط، رتبه سوم بار مالی را دارد، گفت: سالانه در ایران بیش از 200 هزار ساعت عمر مفید بدلیل صدمات سوختگی از بین می رود به طوری که سوختگی رتبه سیزدهم بار بیماری را دارد.

این فوق تخصص جراحی پلاستیک از برگزاری دومین همایش بین‌المللی سوختگی در 15 و 16 اسفند ماه جاری خبر داد و گفت: شعار کنگره امسال آگاهی و پیشگیری از سوختگی در تمام سطوح است و از تمامی دست اندرکاران و افرادی که به نوعی با حوادث سوختگی در ارتباط هستند(همچون آتش نشانی‌ها، شهرداری‌ها، طب اورژانس، وزارت نیرو، 115، طب کار و... ) دعوت به همکاری می‌شود.

دبیر علمی دومین همایش بین المللی سوختگی در خصوص موضوعات این همایش افزود: اقدامات پیشگیرانه در صحنه و حین انتقال، شیوه‌های درمان سوختگی اعم از روش‌های مرسوم و جدید، درمان‌های جراحی انواع فلپ و گرافت، عفونت در سوختگی و نقش آنتی بیوتیکها، سوختگی‌های الکتریکی، شیمیایی و تنفسی، استفاده از TissueExpander در درمان ضایعات سوختگی، جایگاه لیزر در درمان سوختگی حاد و مزمن، اسکار هایپرتروفیک، پیشگیری و درمان از محورهای این همایش است.

وی با تاکید بر این مطلب که کیفیت زندگی در درمان بیماران دچار سوختگی از موضوعات مهم این همایش است، اظهار داشت: تغذیه در بیماران سوختگی، خودسوزی، موفق نبودن سازمان‌های غیردولتی در سوختگی، لباس و تجهیزات مناسب در سوختگی، حمایت‌های اجتماعی و روانی در این بیماران، بیمه و نقش رسانه‌ها، سوء استفاده و سوزندان کودکان و موضوعات حقوقی مرتبط با آن و جایگاه پزشک قانونی در سوختگی از دیگر مباحث این همایش به شمار می رود.

دکتر منافی یادآورشد: به شرکت کنندگان در این کنگره 12 امتیاز بازآموزی تعلق می گیرد و به 10 مقاله برتر جوایزی اهدا می‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با تاکید بر این مطلب که بیماران سوختگی باید جزو بیماران خاص قرار گیرند، گفت: تامین مخارج درمانی برای فرد و خانواده بیمار سوخته بسیار سنگین است و در همه جای دنیا بیماران سوختگی تحت حمایت دولت‌ها و موسسات خیریه قرار می گیرند در کشور ما افراد و موسسات خیریه کم نداریم اما اطلاع رسانی و هدایت خیرین در جهت کمک به افرادی که دچار سوختگی شده‌اند کمرنگ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha