شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۱

بیماری پارکینسون اغلب در افراد مسن و در اثر تخریب برخی نواحی مغز رخ می‌دهد و موجب سکته اندام‌ها، اختلال در راه رفتن می‌شود.

پارکینسون، بیماری سال‌های پیری
سلامت نیوز : یک متخصص مغز و اعصاب گفت: با افزایش سن و آغاز پدیده پیری، سلول‌های مغزی تخریب می‌شوند ولی در بیماران پارکینسون میزان تخریب این سلول‌ها بیشتر است که موجب کاهش دوپامین می‌شود.

دکتر نسترن مجدمی‌نسب در گفت‌وگو با (ایسنا)‌ ، اظهار کرد: بیماری پارکینسون اغلب در افراد مسن و در اثر تخریب برخی نواحی مغز رخ می‌دهد و موجب سکته اندام‌ها، اختلال در راه رفتن و مشکلات مشابه می‌شود.

وی افزود: به ندرت ممکن است برخی از جوانان نیز به پارکینسون دچار شوند که عوامل زمینه‌ای مانند مصرف بعضی از سموم مانند تریاک، مصرف سیگار و قرار گرفتن در معرض گاز منوکسیدکربن در ابتلای جوانان به این بیماری موثر است. همچنین برخی عوامل ژنتیکی موجب ابتلای فرد به پارکینسون می‌شود.

مجدمی‌نسب گفت: این بیماری درمان قطعی ندارد و تنها درمان‌های علامتی انجام می‌شود. البته درمان‌های جدید نیز با تحریکات الکتریکی در بهبودی افراد تاثیر زیادی دارد که این شیوه در حال حاضر در ایران تنها در مراکز درمانی تهران انجام می‌شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیماری پارکینسون پیش‌رونده است و علایم آن به مرور زمان پیشرفت می‌کند بنابراین بیماران باید درمان را مرتب انجام دهند تا از پیشرفت بیماری جلوگیری شود.

وی افزود: خوشبختانه تعداد این بیماران کم است و درمان‌هایی هم که انجام می‌شود کم‌هزینه هستند و هر بیمار می‌تواند از درمان‌ها استفاده کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha