سلامت نیوز : به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر، کارخانه تولید لوازم پزشکی امروز( شنبه 14 بهمن) با حضور مسوولان وزارت بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی در شهرک صنعتی شهرستان اشتهارد استان البرز به بهره برداری رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ در این کارخانه شش محصول شامل کیسه خون (بلادبگ)، ست‌های سوزن دیالیز (فیستولانیدل)، محلول همودیالیز، کیسه پودر بی کربنات سدیم (رنا بگ)، لوله‌های رابط دیالیز(بلاد لاین) و کاتریج پودر بی‌کربنات سدیم (رنا کارت) تولید می‌شود.

در این واحد تولیدی، سالانه چهار میلیون و 500 هزارکیسه مخصوص خون، چهار میلیون عدد لوله‌های رابط دیالیز، چهار میلیون عدد ست‌های سوزن دیالیز، سه میلیون کیسه پودر بی کربنات و دو میلیون عدد کاتریج پودر بی کربنات تولید و در اختیار مراکز درمانی کشور قرار می گیرد. همچنین با راه اندازی این کارخانه با شش خط تولیدی، بستر اشتغال 280 نفر به صورت مستقیم و سه هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم ایجاد شده است.

برای ساخت و راه اندازی این کارخانه در زمینی به مساحت شش هزار متر مربع و با زیربنای پنج هزار متر مربع 250 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است.

این کارخانه دارای فضای اداری، واحدهای تضمین کیفیت، کنترل کیفیت، تزریق، آزمایشگاه، خط تولید، فنی و مهندسی، تحقیق و پژوهش و انبار است.

در مراسم افتتاحیه تولید لوازم پزشکی اشتهارد کرج، سعیدرضا شاه مرادی مدیرکل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و درمان و آموزش علوم پزشکی و محمد عبده زاده مدیردفتر نظارت و ارزیابی دارو و مواد مخدر سازمان غذا و داروی کشور حضور داشتند.

خودکفایی کشور در تولید صافی دیالیز

رئیس هیئت مدیره صنایع پزشکی فارمد با اشاره به اینکه نیاز صافی دیالیز کشور زیاد است، اظهار داشت: مواد اولیه خریداری شده صافی دیالیز تا مهر ماه سال آینده هیچ افزایش قیمتی نداشته و افراد مبتلا به بیماری کلیوی و دیالیزی دیگر هرگز نگران کمبود صافی دیالیز نباشند.

رامد حاجی پور رئیس هیئت مدیره صنایع پزشکی فارمد در حاشیه مراسم تولید لوازم پزشکی در اشتهارد با اشاره به این که با توجه به تمهیدات ارائه شده توسط وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو تا مهر ماه سال آینده هیچ گونه افزایش قیمتی نداریم، تصریح کرد: مواد اولیه خریداری شده تا مهر ماه سال آینده کفاف بیماران دیالیزی را می‌دهد و هیچ گونه کمبودی ملاحظه نمی‌شود.

وی با اشاره به این که روش درمانی برای بیماران دیالیزی در همه جای کشور صافی دیالیز است، ادامه داد: ظرفیت تولید برای صافی دیالیز در کشور 2 میلیون مورد است که می‌توان گفت در تولید صافی دیالیز صد درصد به خودکفایی رسیده‌ایم.

رئیس هیئت مدیره صنایع پزشکی فارمد ظرفیت تولید برای صافی دیالیز در کشور را 5 میلیون دانست و خاطرنشان ساخت: 3 میلیون و 700 مورد را هلال احمرو 2 میلیون را صنایع پزشکی تامین می کند.

وی از خودکفایی در کیسه خون و پودر بی کربنات خبر داد و تصریح کرد: با توجه به تولیدات شرکت فارمد و عدم صادرات به دلیل نیاز کشور، مراجعه کنندگان هیچ گونه کمبودی را ملاحظه نمی‌کنند.

حاجی پور از مراجعه کشورهای همسایه برای خرید صافی خبر داد و گفت: با توجه به راه اندازی خط مهر ماه شرکت صادرات را در دستور کار قرار می دهیم.

وی در پایان به صرفه جویی ارزی اشاره کرد و گفت: در صافی دیالیز از نظر قیمتی 2 میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته‌ایم.

در ادامه مراسم رضا شاه مرادی، مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت افزود: با راه اندازی این کارخانه تولید وسایل پزشکی در زمینه تولید تمام این لوازم به خودکفایی رسیدیم و دیگر نیازی به واردات نداریم و این خبر بسیار خوشحال کننده‌ای همزمان با فرارسیدن دهه مبارک فجر است.

مدیر کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت گفت: حدود 44 هزار بیمار کلیوی در کشور داریم که حدود نیمی از آنها با پیوند کلیه به زندگی ادامه می‌دهند و بقیه آنها باید به طور مداوم دیالیز شوند.

وی اضافه کرد: مهمترین روش دیالیز این بیماران استفاده از روش همودیالیز و دستگاه دیالیز است که نیاز به وسایلی دارد که امروز به تولید انبوه و خودکفایی آنها رسیدیم.

وی گفت: تمام تجهیزاتی که امروز خط تولید آنها در اشتهارد کرج افتتاح شد، مورد تأیید وزارت بهداشت هستند و از کیفیت استاندارد برخوردارند و دیگر نیازی به واردات آنها از خارج نیست.

شاهمرادی اضافه کرد: در مورد تولید دستگاه دیالیز نیز یک تولید کننده در کشور داریم که برای اینکه بتواند به تولید انبوه و مورد نیاز کشور برسد نیازمند حمایت دولت است و برای اینکه به خودکفایی در تولید دستگاه دیالیز برسیم باید بودجه‌ای برای حمایت از تولید کننده دستگاه دیالیز در اختیار این شرکت قرار دهیم.

وی گفت: با تولید وسایل تجهیزات دیالیز در کشور سالانه 5.5 میلیون یورو صرفه جویی ارزی می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha