معاون فنی انتقال خون استان تهران، از نبود بودجه جدید برای تجهیز 17 استان کشور به سیستم اتوماسیون در انتقال خون خبر داد.

دکتر مجید زیدی در گفتگو با مهر گفت: در حال حاضر استان تهران به سیستم اتوماسیون تجهیز شده و قرار است 12 استان دیگر نیز تا پایان سال به این سیستم تجهیز شوند.

وی تجهیز این 12 استان کشور به سیستم اتوماسیون را، مربوط به اعتبار در نظر گرفته در بودجه سال 85 دانست.

معاون فنی انتقال خون استان تهران با تاکید بر استفاده از سیستم اتوماسیون که موجب کاهش خطاهای انسانی در انتقال خون می شود، اظهار داشت: عامل انسانی، به عنوان یکی از علل بروز خطاها، همواره از اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو، تا حد ممکن می بایست از میزان خطاهای انسانی بکاهیم.

زیدی با اشاره به نبود اعتبار جدید برای تجهیز 12 استان دیگر به سیستم اتوماسیون، گفت: وزارت بهداشت همکاری خوبی با سازمان انتقال خون داشته و همواره بر اساس اولویت ها، اعتبارات را تخصیص می دهد. لذا، نباید انتظار داشت که فقط یک سازمان را ببیند.

وی در عین حال از وضعیت خوب انتقال خون در کشور خبر داد و افزود: سازمان بهداشت جهانی، برای رعایت نکات بهداشتی در انتقال خون، استانداردهایی را تعریف کرده که آنها در ایران رعایت می شود اما برای رسیدن به وضعیت بهتر، نیازمند تجهیز به سیستم های پیشرفته تر هستیم و این امر نیز، بودجه کلان لازم دارد که شاید در شرایط فعلی، اولویت های دیگر برای تخصیص اعتبار، در بهداشت و درمان وجود داشته باشد.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha