یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۸
کد خبر: 66496
سلامت نیوز :  سیب -سیب که حاوی فیبر حل شدنی است نه تنها برای سلامت مفید است بلکه به تولید انرژی نیز کمک می کند. سیب حاوی ویتامین c است که به عنوان یک آنتی اکسید عمل و از بدن در برابر آسیب  سلولی محافظت می کند.

بروکلی -بروکلی حاوی مقادیری از املاح ضروری نظیر اسیدفولیک، پتاسیم و کلسیم است که به حفظ سلامت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

اسفناج-اسفناج مانند بروکلی از بدن در مقابل آسیب های سلولی محافظت می کند. اسفناج نیز منبع غنی ویتامین های A و C است. اسفناج پوست و مو را سالم نگه می دارد.

بادام -بادام غنی از پروتئین است. پروتئین بادام به حفظ سطح ثابت انرژی در بدن کمک می کند. بادام حاوی چربی غیراشباع شده است که به کاهش سطح کلسترول بدن کمک می کند بنابراین برای حفظ سلامت قلب مفید است.

سیب  زمینی شیرین -سیب زمینی شیرین چربی ندارد و حاوی کالری بالایی است. همچنین حاوی آنتی اکسیدانی به نام بتاکاروتن است. سیب زمینی شیرین حاوی ویتامین های ضروری، فیبر رژیمی و املاحی نظیر پتاسیم و اسیدفولیک است.

آرد گندم - جوانه گندم سرشار از موادمغذی نظیر ویتامین، فیبر و پروتئین است.

حبوبات -حبوبات به ویژه لوبیاقرمز حاوی موادمغذی و املاحی نظیر پروتئین، منیزیم، آهن، مس و پتاسیم است. علاوه بر این منبع غنی انرژی محسوب می شود که در عین حال چربی کم و فیبر بالا دارد.

منبع : خراسان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha