سلامت نیوز : مراد هاشم زهی در گفت و گو با پانا در خصوص رسیدگی مجلس به مسئله فرسوده بودن بیمارستان ها، گفت: در حال حاضر کمیسون مربوطه برنامه های راهبردی تنظیم شده ای دارد تا ببیند آنچه از اهداف برنامه پنجم توسعه بر عهده وزارت بهداشت گذاشته شده بود محقق و اجرا شده باشد و اگر تاخیر در اجرای برنامه هست پاسخ مناسبی از سوی وزارت بهداشت ارائه شود.

 وی ادامه داد: در بحث مقاوم سازی بیمارستان های فرسوده، به طور ویژه در کمیسیون بهداشت صحبت هایی صورت نگرفته و مجلس در حال پیگیری است تا با توجه به جابجایی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، موارد مربوط به حوزه سلامت مورد غفلت قرار نگرفته باشد.

هاشم زهی با اشاره به اینکه بیمارستان های فرسوده به ویژه در مواقع بروز حوادث طبیعی در خطر جدی قرار دارند، اظهار داشت: حتی تجهیزات پزشکی هم در برخی موارد به قدری فرسوده هستند که نمی توان در مواقع بحرانی روی آن ها حساب کرد. وی گفت: بیمارستان ها باید با در نظر گرفتن فنی مهندسی های بهتری احداث شوند تا مشکلی برای فضاهای درمانی بهداشتی نداشته باشیم و حتی باید بر بیمارستان های در حال احداث نیز نظارت دقیق داشت.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس، کمبود اعتبار را علت بروز نابسامانی در رفع مشکل فرسودگی فضاهای درمانی دانست و افزود: تا زمانی که مشکل پولی حل نشود نمی توان ساختمان های قدیمی بیمارستان ها را بازسازی و مقاوم سازی کرد.

هاشم زهی در پاسخ به اینکه چه میزان اعتبار لازم است تا مشکل فرسودگی فضاهای بهداشتی درمانی برطرف شود، خاطرنشان کرد: این کار مستلزم اعتبار بسیار زیادی است و شاید اگر تمام بودجه وزارت بهداشت را به این کار اختصاص دهند باز هم نیاز به اعتبار بیشتری است.

وی اضافه کرد: این کار باید طی برنامه زمانبندی شده ای صورت پذیرد، به طوری که هر سال تعدادی از بیمارستان ها مقاوم سازی و تعدادی نیز جدید احداث شوند. هاشم زهی توجه به دارو را از دیگر مواردی دانست که در کمیسیون بهداشت به شدت مورد پیگیری است و اکنون در حد کفایت در اختیار وزارت بهداشت قرار گرفته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha