سلامت نیوز : رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: برای کشف به موقع بیماری سل باید آگاهی‌های مردم در مورد این بیماری افزایش یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر محمدمهدی گویا در همایش تازه‌های سل در سنندج با اعلام این مطلب گفت: سل یک بیماری قابل درمان است و برای کنترل و درمان آن باید بیش از پیش این بیماری را مورد توجه قرار داد.

وی در ادامه به اهمیت بیماریابی در سل اشاره کرد و گفت: برای افزایش بیماریابی فعال باید به این مهم در میان افراد اچ آی وی مثبت توجه شود.

به گفته وی، هر فرد مسلول سالانه می تواند 12 نفر را مبتلا کند و این مسئله هزینه‌های هنگفتی را برای سیستم‌های بهداشتی درمانی می تواند در بر داشته باشد. برای درمان یک فرد مسلول مقاوم به درمان بیش از 300 میلیون ریال در بیمارستانهای دولتی هزینه می‌شود.

رئیس مرکز مدیریت بیماریهای واگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با اشاره به اینکه کودکان آسیب پذیرترین افراد در بیماری سل هستند، گفت: تشخیص بیماری سل در خردسالان کار ساده‌ای نیست و نیازمند امکانات تشخیصی درمانی و توجه بیشتر است.

همچنین در ادامه تقویت روشهای تشخیصی مدرن و سریع‌تر، غربالگری و تقویت سیستم‌های بهداشتی درمانی را از دیگر راههای تشخیص زودرس بیماری سل برشمرد و خاطرنشان کرد: درمان این بیماری رایگان است و معرفی مراکز تشخیص و درمان بیماری به جامعه اهمیت زیادی دارد و افراد درمان شده خود بهترین مبلغین معرفی این مراکز بهداشتی درمانی دولتی به افراد جامعه هستند.

وی در پایان، تاخیر در دسترسی به افراد پرخطر، مراجعه دیرهنگام، تاخیر در شناسایی افراد مظنون و تاخیر در تشخیص و درمان را از مشکلات پیش روی در کنترل و درمان سل اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha