سلامت نیوز : متخصصان مغز و اعصاب در یک آزمایش جدید به روشی نوین برای شناسایی یک فاکتور مولکولی اصلی دست یافته‌اند که می‌توان از آن برای تولید دارویی استفاده کرد که خطر ابتلا به آلزایمر را در بیماران دیابتی کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بسیاری از مطالعات اخیر نشان داده‌اند افراد مبتلا به دیابت نوع دوم دو برابر بیش از اشخاصی که دیابت ندارند در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند. ارتباط بین این دو بیماری مربوط به شکل‌گیری رسوبات دو نوع پپتید می‌شود که کنار هم جمع می‌شوند و توده‌هایی را تشکیل می‌دهند.

پپتیدها زنجیره‌هایی از اسیدهای آمینه هستند و زنجیره‌های بلندتر نیز پروتئین‌ها را تشکیل می‌دهند. یک نوع ازاین پپتیدها "بتا آمیلوئید" نام دارد که در پلاک‌های آلزایمر در نورون‌های مغزی یافت می‌شود. نوع دیگر آنها نیز آمیلین نامیده می‌شود و در پانکراس و مغز موجود است.

این متخصصان با شناسایی نقاط خاص روی این پپتیدها که با هم تعامل قوی دارند به دیدگاه‌های تازه‌ای درباره ارتباط بین دیابت نوع دوم و آلزایمر دست یافته‌اند. آنها می‌گویند: ما معتقدیم که پیشگیری از این تعاملات با تولید یک داروی جدید، می‌تواند خطر بروز آلزایمر را در مبتلایان به دیابت نوع دوم کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha