سلامت نیوز : رییس سازمان غذا و دارو ضمن اعلام خبر رونمایی از چندین قلم دارو و مواد اولیه دارویی در دهه فجر گفت:‌ این داروها و مواد خام عمدتا در زمینه‌های هورمونی و شیمی درمانی کاربرد دارند و می‌توانند صرفه جویی ارزی بالایی به دنبال داشته باشند.

دکتر احمد شیبانی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه تولید داخلی مواد اولیه دارویی که هم اکنون از طریق واردات تامین می‌شوند از جمله برنامه‌های اساسی ما است، عنوان کرد: چون ارزبری مواد اولیه دارویی بالاست با همکاری متخصصان و تقویت ارتباط میان صنعت و دانشگاه در حال سنتز برخی از این مواد اولیه دارویی هستیم که البته اغلب آنها هورمونی بوده و در شیمی درمانی موثرند.

وی ضمن اعلام این مطلب که در دهه فجر شاهد رونمایی تعدادی از این اقلام خواهیم بود، گفت: از این جمله می‌توان به وارفارین که رقیق کننده خون بوده و داروی اف.اس.اچ که هورمونی است، اشاره کرد. عمدتا رونمایی‌ها مربوط به مواد اولیه دارویی هستند.

رییس سازمان غذا و دارو ادامه داد:‌ همچنین ماده خام اولیه مورد نیاز برای تولید پنی‌سیلین نیز در این ایام رونمایی می‌شود. میزان تولید آن برای رفع نیاز کشور کافی است و حتما زمینه برای صادرات آن هم وجود دارد. این ماده اولیه را همه کشورها ندارند و پیش از این عمدتا از چین وارد می‌شد. رونمایی از این اقلام خبر خوبی برای مردم است و صرفه جویی ارزی بالایی را رقم خواهد زد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha