سلامت نیوز : نخستین نشست مشترک ارزیابی اجرای کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت با حضور مدیران بخش بهداشت و تیم بین‌المللی سازمان جهانی بهداشت و کنوانسیون دخانیات دفتر مرکزی، مدیترانه و کشوری برگزار شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دکتر کاظم ندافی رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، اظهار داشت: طبق ماده 21 کنوانسیون کنترل دخانیات و مصوبات کنوانسیون اعضای کنوانسیون کشورهای عضو ملزم شده‌اند که اقدامات لازم را برای ارائه گزارشات دوره‌ای از اجرای مفاد مذکور با مشارکت دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات انجام دهند.

وی افزود: هدف از این نشست ارزیابی اجرای مفاد کنوانسیون، بازبینی مندرجات کنوانسیون و ارائه نقاط قوت و چالش‌ها و کمک فنی سازمان جهانی بهداشت در ارائه راهکار بوده است.

دکتر ندافی تصریح کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور ایران در اجرای کنوانسیون، نمونه‌ای از اقدامات که می‌تواند به عنوان الگو برای سایر کشورها مورد بهره برداری قرار گیرد در اختیار دبیرخانه کنوانسیون کنترل دخانیات سازمان جهانی بهداشت گذاشته می‌شود و مواردی که برای اجرای در سطح ملی نیاز به توجه بیشتر دارد در نتایج ارزیابی مشترک احصا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha