سلامت نیوز : در یک مطالعه جدید معلوم شد که «فقر غذایی» تنها عامل سوء تغذیه شدید در کودکان نیست بلکه حتی باکتریایی که در روزمره زندگی می‌کنند نیز می‌توانند در این زمینه نقش داشته باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ پزشکان از مدتها پیش در تلاش برای پیدا کردن پاسخ این سوال بوده‌اند که حتی در شرایطی که کودکان در یک خانه زندگی می‌کنند و تغذیه مشابه دارند برخی از آنها به سوء تغذیه مبتلا می‌شوند اما برخی دیگر از این نظر سالم می‌مانند.

نتایج یک مطالعه جدید روی گروهی از کودکان دوقلو در مالاوی و آفریقای سیاه به سرپرستی متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه واشنگتن در سنت لوئیس نشان داد که وجود توده‌هایی از میکروب‌های روده‌ای با عملکرد ناقص توام با فقر غذایی می‌تواند منجر به بروز سوء تغذیه شدید شود.

این یافته با انجام آزمایش بیشتر روی موشها، تایید شده است. به گفته کارشناسان وجود این میکروبهای روده‌ای در بدن کودکانی که فقر غذایی دارند موجب کاهش وزن شدید و تغییر سوخت و ساز بدن می‌شود.

این متخصصان خاطرنشان کردند که تغذیه این کودکان با مواد غذایی حاوی کالری زیاد و سرشار از ریز مغذی‌ها تاثیر مفید اما موقتی روی این میکروب‌های روده‌ای دارد اما برای ترمیم عملکرد ناقص آنها، کافی نیست. بنابراین دستیابی به راه کارهای جدیدی مورد نیاز است که بتواند فعالیت این میکروب‌ها را اصلاح کند به طوری که این کودکان نیز بتوانند از رشد سالم بهره مند شده و به ظرفیت کامل رشدی خود برسند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha