سلامت نیوز : رییس انجمن علمی سرطان زنان ایران با اشاره به ارتباط مستقیم میان ابتلا به سرطان و رفتارهای پرخطر جنسی اظهار کرد: از آنجا که ممکن است رفتارهای پرخطر جنسی در کشورهای در حال توسعه، بیشتر باشد توصیه می‌کنند تمام جوان‌ها تحت غربالگری این سرطان قرار بگیرند. این پیشنهاد به وزارت بهداشت هم ارائه شده و در حال بررسی است.

دکتر اعظم السادات موسوی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان اینکه شایع‌ترین سرطان‌های زنان در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود، درباره سرطان سرویکس یا دهانه رحم گفت:‌ سالانه حدود نیم میلیون زن در دنیا مبتلا به سرطان سرویکس می‌شوند اما در کشور ما میزان شیوع این سرطان بر اساس آمارهای منتشر شده از سوی وزارت بهداشت، در مقایسه با کشورهای منطقه، چندان بالا نیست و آمار ابتلای ما شبیه به کشورهایی است که غربالگری در آن‌ها انجام شده است و توانسته‌اند بار بیماری را کاهش دهند.

موسوی با اشاره به ارتباط مستقیم میان ابتلا به سرطان و رفتارهای پرخطر جنسی بیان کرد: از آنجا که ممکن است رفتارهای پرخطر جنسی در کشورهای در حال توسعه، بیشتر باشد توصیه می‌کنند تمام جوان‌ها تحت غربالگری این سرطان قرار بگیرند. این پیشنهاد به وزارت بهداشت هم ارائه شده و در حال بررسی است.

رییس انجمن علمی سرطان زنان ایران درباره سرطان پستان نیز گفت: در مجموع شرایط تشخیص، درمان و کنترل این سرطان نسبت به گذشته روند مطلوب‌تری یافته است. البته توصیه می‌کنیم زنان بعد از ازدواج و دختران بعد از سن 21 سالگی برای غربالگری بیماری‌های دستگاه تناسلی و زنان بالای 40 سال هم برای غربالگری سالانه این بیماری‌ها به مراکز درمانی مربوط مراجعه کنند.

نایب رییس انجمن متخصصین زنان و مامایی در ادامه تصریح کرد: رفتار جنسی صحیح، جلوگیری از ابتلا به بیماری‌های عفونی، تغذیه خوب، ورزش و استرس کمتر می‌تواند در راستای پیشگیری و کنترل بیماری موثر واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha