سلامت نیوز: رئیس جمهور در دفاع از وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به مسائل کلان کشور گفت: باید حل این مسائل در دستور کار دولت و مجلس قرار گیرد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی محمود احمدی نژاد رئیس جمهور در سخنانی با تبریک فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی و نیز دستیابی کشورمان به دستاوردهای اخیر علمی و فناوری کشور گفت: جنگنده ای که دیروز رونمایی شد در نوع خود یکی از پیشرفته ترین جنگنده ها در دنیا است که از ابتدا تا پایان آن به دست متخصصان داخلی ساخته شده است.

رئیس جمهور سپس به پرتاب موجود زنده برای نخستین بار در کشور به فضا اشاره و تصریح کرد: به لحاظ تخصصی این کار در مرزهای دانش بشری است یعنی انواع تخصص ها و نرم افزارها و سخت افزارها در یک کار به صورت هماهنگ انجام شده است که این موضوع را به مردم و نمایندگان آنها تبریک می گویم.

وی با بیان اینکه علاقمند بودم تا در دهه فجر درباره موضوع دیگری حرف بزنم ادامه داد: اگر در این چند ساعتی که در مجلس هستم درباره یکی از طرح های مهم اقتصادی کشور با نمایندگان صحبت می کردیم تا به حال در آن موضوع به تفاهم رسیده بودیم.

رئیس هیأت دولت با اشاره به اینکه استیضاح طبق قانون اساسی حق نمایندگان مجلس است افزود: دولت نیز موظف است به نمایندگان پاسخ بدهد به نظر من پاسخ استیضاح، توضیح دادن است نه دفاع؛ چرا که نه استیضاح کنندگان باید به دنبال اهداف خود باشند و نه دولت باید از ناحق دفاع کند.

وی با بیان اینکه فاصله ای میان دولت و مجلس نیست گفت: من همه نمایندگان را برادر خود می دانم.

رئیس جمهور با اشاره به نکته سوم سخنان خود که درباره قانون است گفت: قانون شریف ترین مسئله و تنظیم کننده روابط است همه باید تلاش کنیم تا قانون در کشور اجرا شود و مبنای کارها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه می خواهم درباره مسائل کلان کشور صحبت کنم گفت: ما باید با یکدیگر اینگونه مسائل را حل کنیم چرا که مشکلاتی پیدا شده و همه ما از آن مشکلات در رنج هستیم؛ باید برای آنها چاره اندیشی کرد.

احمدی نژاد با اشاره به جلسات اخیر نمایندگان با گروه های اقتصادی دولت تصریح کرد: در این جلسات برای جبران قدرت خرید مردم که در اثر فشارهای بیرونی مشکلاتی برای آنها ایجاد شده، توافقاتی حاصل شد.

رئیس جمهور سپس به استیضاح اشاره کرد و گفت: نمی خواهم بگویم که همه استیضاح کنندگان اشتباه می کنند ولی دائماً اصطکاک میان مجلس و دولت پیش می آید چرا باید اینگونه شود ما همه در یک جبهه هستیم و باید به یک کار برسیم.

*احمدی نژاد با بیان اینکه شیخ الاسلامی جزو بهترین های کابینه من است گفت: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی دلسوز و شایسته است و هر جا که بوده موفق عمل کرده و امروز باید شاکر باشیم که خداوند خادمانی به ملت ما داده که فداکار بوده و عمرشان را برای خدمت به ملت گذاشته اند.

وی با بیان اینکه ۲۷ سال عبدالرضا شیخ الاسلامی را می شناسم افزود: کجا ما خواسته ایم تا کار خلاف قانون انجام دهیم چرا که ما تنها یک خواسته داریم و خواسته های ما، مجلس و مردم باید از طریق دولت عملیاتی شود چرا که امور معمول کشور به دست دولت انجام می شود.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر ما، مجلس و مردم در یک راستا قرار بگیریم سرعت پیشرفت کشور بالا می رود و بازدهی آن افزایش پیدا می کند چرا که همه ما بهترین خوبی ها را برای ملت خود می خواهیم.

وی با بیان اینکه امروز کشور تحت سنگین ترین فشارها قرار دارد تأکید کرد: باید همه دست به دست یکدیگر دهیم تا بار را از دوش مردم برداریم.

رئیس دولت ادامه داد: بعضی از عوامل باعث شدند تا فشارهای داخلی به اندازه فشارهای خارجی باشد که برخی مسائل سیاسی و غیر سیاسی بر این فشارها دخیل هستند که برخی نمایندگان مجلس در جریان آن قرار ندارند.

وی با بیان اینکه ۳ سال تمام دولت تحت سنگین ترین تهمت ها قرار دارد یادآور شد: بولتن هایی چاپ شده است که سرتا پا تهمت را در چند هزار نسخه به دولت نسبت داده که ما همه آنها را تحمل کرده ایم اما متأسفانه این اقدامات باعث شده تا در روند اداره کشور خدا ناخواسته به جایی برسیم که بن بست باشد.

احمدی نژاد با بیان اینکه سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیر دولتی است گفت: این نهاد متعلق به کارگران و بازنشستگان است و ما حق نداریم که باری را به این صندوق تحمیل کنیم و هزینه و بدهی بر آن بیافزاییم.

وی با بیان اینکه عده ای با روی هم گذاشتن پول های خود این صندوق را تأسیس کرده اند افزود: من و شما نمی توانیم برای این صندوق تعیین تکلیف کنیم چرا که این اقدام خلاف شرع است و این صندوق مربوط به مردم است.

رئیس جمهور ادامه داد: البته ترتیباتی اتخاذ شده است تا روندی برای تعیین رئیس این سازمان مشخص شده باشد اما امروز همه باید به سازمان تأمین اجتماعی کمک کنیم تا با تصویب مصوبات و اجرای آن پشتیبانی از این سازمان صورت بگیرد.

احمدی نژاد با بیان اینکه شکایت های اعلام شده اخیر در سال ۸۷ هم اعلام شده بود یادآور شد: دیوان عدالت اداری باید نقطه آرامش و ثبات باشد در حالی که در شکایت های سال ۸۷ که گفته بودند رئیس سازمان تأمین اجتماعی واجد شرایط نیست دیوان عدالت اعلام کرده بود که سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد غیر عمومی غیر دولتی است ما اراده ای برای رسیدگی به عزل و نصب های سازمان نداریم حال چگونه ممکن است امروز دیوان عدالت اداری صلاحیت رسیدگی به این امر را دارد.

وی توضیح داد: اگر آراء هیأت عمومی بخواهد تغییر کند چه چیزی در کشور ثبات پیدا می کند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه سال ۸۵ سازمان امور مالیاتی شکایتی انجام می دهد گفت: طبق این شکایت مقرر شده بنابر اصلاحیه قانون مالیات ها نهادهایی وابسته به شهرداری سراسر کشور از معافیت مالیاتی خارج می شود اما بعد از ۵ سال به این موضوع رسیدگی شده است اما راجع به موضوع اخیر به زودی رسیدگی می شود.

احمدی نژاد با استناد به اصل ۱۷۰ قانون اساسی یادآور شد: قضات دادگاه ها مکلفند از اجرای تصویب نامه ها و آیین نامه های دولتی که مخالف با قوانین و مقررات اسلامی یا خارج از حدود اختیارات قوه مجریه است خودداری کند و هر کس می تواند ابطال اینگونه مقررات را از دیوان عدالت اداری مطالبه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha