سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که امروز، روز تعیین کننده ای برای مجلس در راه مبارزه با بی قانونی است، ریشه تمام مشکلات را در سوء مدیریت خواند وگفت: چرا همه مشکلات را به آمریکا و تحریم نسبت می دهیم؟

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، مسعود پزشکیان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ۱۵ بهمن) در موافقت با استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی گفت: هیچ مشکل شخصی بین من و آقای شیخ الاسلامی نیست و من حتی با شخص آقای مرتضوی نیز مشکلی ندارم و در زمان وزارت شخص من ایشان در مواردی درخصوص مشکلات با ما همکاری داشتند.

رعایت نکردن قانون مشکل اصلی و تمام گرفتاری‌ها است


نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: آنچه مشکل دارم و فکر می کنم مشکل اساسی تمام گرفتاری ها است رعایت نکردن قانون است.

تورم و رانت خواری بیداد می کند


پزشکیان با اشاره به صحبت‌های مخالفان استیضاح گفت: برادران ما مطرح می کنند که امروز چه وقت استیضاح است. تورم بیداد می کند، رانت خواری بیداد می کند، شب تا صبح قیمت تغییر می کند، حالا چه وقت استیضاح کردن است؟ و من به آن ها پاسخ این سوال را می دهم.

ریشه تمام مشکلات در سوءمدیریت است


پزشکیان ریشه تمام مشکلات را در سوءمدیریت توصیف و تصریح کرد: آنچه من از کتاب قرآن و حدیث می فهمم چیزی است که حضرت علی (ع) در نامه به مالک اشتر می گوید که امر می کند که نظر کن در کار کارگزاران.

وی ادامه داد: اگر شاخص ها را رعایت کردیم و به این روزگار افتادیم باید در شاخص ها شک کرد اما اگر به حرف حضرت علی (ع) مبنی بر اینکه" به کار کارگزارانت توجه و براساس تجربه عمل کن و از روی گروه بازی آدم بر سر کار نگذارید چرا که هر کس این کار را کند، خیانت به جامعه می کند.  گوش ندادیم، این وضعیت حق ما است" گوش نکردیم، باید به خودمان  شک کنیم.

وی افزود: باید افراد با تجربه و کسانی که پرونده ندارند بر سر کار بیایند و باید افرادی بر سر کار بیایند که از خانواده صالح باشند و صالح کسی است که ایمان و علم و توان و مهارت داشته باشد.

چرا همه مشکلات را به آمریکا و تحریم نسبت می دهیم؟


پزشکیان با انتقاد از این که تمامی تقصیرات به آمریکا نسبت داده شود، افزود: چرا همه مشکلات را به آمریکا و تحریم نسبت می دهیم؟ اگر ما عالمانه و با اعتقاد و باور عمل کنیم، آن ها هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی افزود: مدیریتی را بر سر کار آوردند که توان و مدیریت ندارد و مشکل ما این است که مدیریتی را بر سر کار گذاشتیم که توان آن کار را ندارد.

پزشکیان  تصریح کرد: مشکل ما، سوءمدیریت است و کسی که امروز بر سر کار آمده است توان و تجربه مدیریت کار فعلی را ندارد و این خیانت به ۳۲ میلیون نفر آدم است.

این آدم حزب الهی توان مدیریتی ندارد


وی افزود: قبول می کنیم که این آدم از اساس خوب، مومن و حزب اللهی است اما مساله این است که توان مدیریتی ندارد.

پزشکیان ریشه مشکلات را در سوءمدیریت اعلام و تاکید کرد: تا زمانی که برای پست های مهم کشور آدم متخصص نیاوریم آش همین آش است و کاسه همین کاسه.

وی افزود: استیضاح برای حل همین مشکلات تورم و گرانی که ناشی از بی قانونی است، مطرح شده و بسیار لازم است.

در این مملکت هیچ کس حق حرکت خلاف قانون را ندارد حتی اگر رئیس دولت باشد

پزشکیان عدول از قانون را غیرقابل قبول توصیف و تصریح کرد: در این مملکت هیچ کس حق حرکت خلاف قانون را ندارد حتی اگر رئیس دولت باشد.

دعوای ما با بی قانونی است

وی تاکید کرد: مجلس در راس امور است و مجلس است که درخصوص مسائل باید تصمیم بگیرد و همه باید بدانند که مجلس تعیین کننده و ناظر است و ما تنها با بی قانونی دعوا داریم.

پزشکیان با تاکید بر این که مجلس با کسی دشمنی ندارد، افزود: یکسال قبل این مسائل را پیگیری کردیم و زمانی که آقای حداد وارد مساله شدند و گفتند مساله حل می شود حتی دیگر مساله استیضاح را نیز دنبال نکردیم.

وی تاکید کرد: ما تنها با بی قانونی دعوا داریم و هیچ چیز مهم تر از اجرای قانون نیست و از دولت جز اجری قانون چیزی نمی خواهیم.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با تاکید بر این که امروز، روز تعیین کننده ای برای مجلس در راه مبارزه با بی قانونی است، افزود: طوری رفتار نکنیم که مضحکه مردم شویم و بگویند مجلس هر کاری کند، باز هم دولت کار خود را انجام می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha